La televisió digital permet comentar l’actualitat i debatre qüestions econòmiques des de la perspectiva de les empresàries
L’entitat sense ànim de lucre el Cercle de Dones de Negocis (CMN), que aglutina a més de 3.500 directives, empresàries, professionals autònomes i emprenedores, ha creat el seu propi canal de televisió per Internet. Es pot accedir des del web i es poden veure en directe tots aquells espais, programes i continguts que són interessants pel col·lectiu. La presidenta del CMN, Elena Fabra de la Encarnación, considera que l’eina permet debatre de manera directa i sense intermediacions notícies d’actualitat i qüestions econòmiques des de la perspectiva de les dones professionals.
El CNM es va crear el 2005 i és la primera plataforma networking-online de dones emprenedores de l’Estat Espanyol. A banda dels serveis online, el portal organitza mensualment trobades presencials de networking actiu i efectiu, en què les associades contacten directament i intercanvien les seves targetes professionals a banda d’informació, contactes, coneixements i negocis.
Les empresàries encara els hi queda molt camí per recórrer per tal de millorar la seva visibilitat en l’àmbit econòmic, ja que, segons destaca Ameco Press, tan sols el 50% dels plans d’empreses que arriben a la Cambra de Comerç de Madrid que busquen finançament estan promogudes per dones. Una altra dades que mostra la poca representativitat que tenen en el món empresarial és la de que tan sols un terç (33,5%) dels 3,16 milions de persones autònomes que hi ha a l’Estat espanyol són dones.