Dijous 10 setembre 2026

Dijous 10 setembre 2026

Comunicar la Mediterrània amb mirada feminista

Acaba de sortir el primer número de Comunicar la Mediterrània amb mirada feminista, un butlletí de la Xarxa Europea de Dones Periodistes, que neix com a continuïtat de la trobada de dones periodistes de la Mediterrània realitzada a Barcelona, a finals del 2021.

El butlletí, que sorgeix amb la voluntat de continuar teixint complicitats entre dones periodistes de les dues ribes, té com a eix central la Mediterrània amb perspectiva de gènere i està escrit per periodistes i comunicadores de diferents nacionalitats. Amb aquest butlletí es pretén reflexionar sobre el paper de les dones en aquesta àrea geogràfica, la defensa dels drets humans, la llibertat d’expressió, les violències masclistes, el canvi climàtic, i molts altres temes que, “com a dones i periodistes, ens afecten”, tal com es pot llegir en la presentació.

En aquest primer número hi ha 8 articles escrits des del Marroc, Algèria, Tunísia, Líbia, el Líban, Itàlia, França i s’obra amb Palestina. Les temàtiques tractades, entre altres, tenen a veure amb les violències masclistes, l’apartheid sexual a l’esport practicat per alguns països, la manca de dones en política o la història de resiliència davant d’una catàstrofe natural.

Comunicar la Mediterrània amb mirada feminista s’edita en català, castellà i anglès, i el segon número està previst pel mes de novembre. El projecte compta amb el suport de la Direcció General per a la Promoció i Defensa dels Drets Humans de la Conselleria d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya.

Es pot subscriure al butlletí des de la pàgina web www.mujeresperiodistas.net o al correu lared@mujeresperiodistas.net

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Alícia Oliver

Alícia Oliver

Periodista i activista feminista. Coordinadora de la Xarxa Europea de Dones Periodistes i de la Red Internacional de Periodistas con Visión de Género
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

“Ola k ase?” Mostra de curtmetratges a la UAB

El passat 13 de febrer va tenir lloc a la Facultat de Ciències de...

Galicia – Portugal – Brasil: PUBLICACIÓ Novel·la de favela i criminal. Monogràfic editat per Elena Losada / La Independent / Notícies gènere

La investigadora del Centre Dona i Literatura Elena Losada Soler és l’editora del monogràfic...

Ada Colau a la trobada de periodistes amb visió de gènere

Es reuniran, en una entrevista conjunta i que es preveu nombrosa, el proper divendres...