Dissabte 18 juliol 2026

Dissabte 18 juliol 2026

L’ONU demana investigar presumptes violacions contra dones i nenes palestines

Escrit per Redacció D.F./La Independent

L’Organització de les Nacions Unides (ONU) ha informat que, segons la informació rebuda, dones i nenes palestines han estat executades arbitràriament a Gaza, sovint juntament amb altres membres de la família, incloent fills i filles.

Persones expertes han expressat una greu preocupació per la detenció arbitrària de centenars de dones i nenes palestines, entre elles defensores dels drets humans, periodistes i treballadores humanitàries, a Gaza i Cisjordània des de l’inici del conflicte el 7 d’octubre després dels atacs terroristes mortals de Hamàs a Israel.

Aquests experts han assenyalat que, segons s’informa, moltes de les detingudes han patit tractes inhumans i degradants, se’ls ha negat l’accés a productes d’higiene femenina, aliments i medicaments i han estat copejades severament. A més, almenys en una ocasió, s’ha dit que dones palestines detingudes a Gaza van ser mantingudes en una gàbia exposades a la pluja i el fred, sense menjar.

També s’hi han inclòs fotos de dones detingudes en circumstàncies degradants, que suposadament van ser preses per l’exèrcit israelià i compartides en línia.

Els experts també han expressat preocupació per un nombre desconegut de dones i criatures palestines desaparegudes.

En resposta, els experts en drets humans han demanat una investigació independent, imparcial, ràpida, exhaustiva i efectiva sobre aquestes acusacions, i han instat Israel a cooperar amb qualsevol investigació.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Women 360º Congress: Les dones directives també s’han de cuidar

El passat 16 d’octubre va tenir lloc a ESADECREAPOLIS, a Sant Cugat del Vallés,...

Les dones no volen ser reines

Les dones no volen ser reines, ni princeses, ni sirenes, ni dames de ferro, ni...

La inclusió de la dona en l’activitat política

La recent Reforma Política de Colòmbia En el terreny constitucional i polític, l’escenari mundial apunta...