L’objectiu de la Jornada* d’aquest 12 de desembre de 2014 al Palau Robert és establir un espai de reflexió sobre la presència d’estereotips en l’àmbit de la publicitat.
Es preveu que a partir d’aquesta trobada s’inicii un grup de treball per elaborar unes recomanacions per als mitjans de comunicació i empreses de publicitat per lluitar contra els estereotips negatius de gènere i per impulsar la igualtat en les campanyes publicitàries.
La Jornada serà de les 10h del matí i fins a les 14h i la presentaran: Carme Figueras, consellera del Consell de l’Audiovisual de Catalunya; Montserrat Gatell, presidenta de l’Institut Català de les Dones.
En la primera Taula rodona “Estratègies publicitàries i els estereotips de gènere”, moderada per Iolanda Tortajada, professora de comunicació de la Universitat Rovira i Virgili, hi participaran: Ton del Pozo, degà del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya; José Ángel Abancéns, president de l’Associació Empresarial de Publicitat; Gemma Cernuda, especialista en comunicació en femení de l’agència Peix&Co; i Joana Gallego, professora de comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
En la segona Taula rodona “La defensa de les persones usuàries i el dret a la igualtat”, també moderada per Iolanda Tortajada, professora de comunicació de la Universitat Rovira i Virgili, hi participaran: Alejandro Perales, president de l’Asociación de Usuarios de la Comunicación i de l’Observatorio de la Publicidad; Jordi Urbea, director d’OgilvyOne i Ogilvy Mather & Publicidad a Barcelona; José Domingo Gómez Castallo, director general d’Autocontrol; i Marta Selva, Oficina tècnica de l’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació.
*Divendres, 12 de desembre de 2014. De 10.00 a 14.00 hores. lliure assistència i d’accés obert. Palau Robert. Sala Cotxeres. Passeig de Gràcia, 107. Barcelona