Dijous 07 novembre 2024
OPINIÓ Per Georgina Lira, psicologa social. DGF Les diferents notícies que ens impacten diàriament estan generalment vinculades entre si als seus orígens pels mites i la novel·la cultural.
Per Elda Montiel. SemMéxico Els mitjans han de contribuir a la difusió dels drets humans.
En sentència de data 28 de gener de 2020, el jutjat del Mercantil número 5 de Madrid, ha estimat en primera instància la demanda interposada el 2017 per l’Institut de la Dona contra la cadena dels gimnàs Mcfit per publicitat...
L’Agència Catalana del Consum (ACC), l’Institut Català de les Dones (ICD), i el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya impulsen accions per fomentar la publicitat amb perspectiva de gènere. D’esquerra a dreta: Núria Ramon, directora executiva […]
Un any més, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha fet un informe sobre els estereotips de gènere en anuncis de joguines de la campanya de Nadal-Reis.
L’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació, instància de participació ciutadana impulsada per ajuntaments per una anàlisi crítica de la representació de les dones en els mitjans de comunicació, diu que són “anacròniques i estereotipades” algunes tanques de...
Sílvia Casola, Assessora tècnica per Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, Teresa M. Pitarch, Presidenta de l’Institut Català de les Dones, Pilar Díaz, Presidenta de l’Observatori, i Carme Basté, Vicedegana d’Empresa i Innovació de la Facultat de Comunicació...
Rodolfo Cobos Argüelles, director de Filey (Fira Internacional de la Lectura a Yucatan), ha convocat roda de premsa per demanar disculpes…El director de Filey no ha aconseguit l’objectiu que pretenia, sinó que encara hi ha hagut més indignació per part...
Modera: Luisa Campuzano. Intervenen, d’esquerra a dreta: Naldy Patricia Rodriguez, Zuleica Romay i Lirians Gordillo Estereotips sexistes i racistes reapareixen en la publicitat i diversos mitjans alternatius actualment a Cuba, van alertar assistents al Col·loqui Internacional “Mujeres y Medios...
La publicació on line Ellas deciden, que tracta temes relacionats amb màrqueting, branding, utilització de la marca i comunicació des d’un punt de vista femení, celebra el seu quinzè aniversari aquest novembre.
El Decàleg per a una comunicació publicitària no sexista sorgeix en L’Observatori: un àmbit creat dins el Cercle Uruguaià de la Publicitat que promou i fomenta la reflexió, debat, acció i promoció de la igualtat de gènere. {youtubejw}3njxvXt5OWg{/youtubejw} […]
Torna a començar una altra campanya electoral en què fóra bo esperar que des de les diferents formacions polítiques es proposessin mesures clares i solucions pràctiques en relació amb les qüestions que afecten les dones. Però també fóra bo...
Lliurats els premis del projecte “(RE) Imagina’t, fem un espot no sexista!” En el qual participen estudiants d’instituts de diverses ciutats de Catalunya i que és porta a terme amb la Televisió de Catalunya, la Universitat Ramon Llull i l’Observatori...
Televisió de Catalunya, la Universitat Ramon Llull i l’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació conviden a l’acte de cloenda de la 7ª edició del concurs (RE)Imagina’t, fem un espot no sexista! Serà el dimarts 26 d’abril a...
Reflexionar sobre l’agenda oculta que implícitament mobilitza la difusió de determinants missatges al cinema, la televisió,a les xarxes o a la publicitat i analitzar com es representa la feminitat en les representacions visuals i narratives és l’objectiu del darrer projecte...
Un repàs a les produccions publicitàries d’aquestes festes ens informen d’un abusiu us de la instrumentalització de les dones com a objectes al servei de les expectatives i d’un desig que suposen masculí. Imatges de dones simplement emmirallades en convocar...
El concurs (RE) Imagina’t, que premia estudiants que realitzin un exercici de publicitat que eviti i alhora delati els estereotips sexistes en la publicitat, està a punt de tancar inscripcions. El concurs és una iniciativa de l’Observatori de les dones...
(RE) Imagina’t és un projecte educatiu que té la finalitat d’afavorir un ús no sexista ni androcèntric del llenguatge audiovisual, mitjançant l’elaboració de guions i la realització d’espots no sexistes. El concurs*, s’adreça a nois i noies de 14 a...
El projecte (RE)imagina’t, fem un espot no sexista! rep el suport de Televisió de Catalunya, la Universitat Ramon Llull i l’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació. En aquesta edició de RE)Imagina’t, hi han participat més de 700...
L’objectiu de la Jornada* d’aquest 12 de desembre de 2014 al Palau Robert és establir un espai de reflexió sobre la presència d’estereotips en l’àmbit de la publicitat. Es preveu que a partir d’aquesta trobada s’inicii un grup de...
4 Grups guanyadors Els espots i els reportatges de com es van fer al web de l‘ODMC Televisió de Catalunya, la Universitat Ramon Llull i l’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació treballen conjuntament en el […]
Mitjans digitals i altres maneres de comunicar L’acte de cloenda* serà quest proper dimarts 29 d’abril i comptarà amb la periodista Montserrat Boix* i el grups guanyadors Televisió de Catalunya, la Universitat Ramon Llull i l’Observatori de les dones en...
PASSIONBIKE VALÈNCIA A València hi ha un local de lloguer de bicicletes que utilitza una imatge sexista com a reclam. Aquest tipus de publicitat on s’ofereix la imatge de la dona com un objecte desitjable i amb el […]
El “Thigh gap” és l’últim crit de la moda entre les adolescents. Fins i tot hi ha blogs a les xarxes socials on les noies mostren el seu famós buit entre les cuixes. Però què succeeix? que […]
La nova línia de roba de dona de la firma Mango ha sortit aquesta setmana amb una campanya de comunicació i publicitat “desafortunada”, “discriminatòria” i de risc perquè plantejen un salt de percepció qualitatiu de la talla 38 […]
L’Observatori de les Dones als Mitjans de Comunicació inclou en la seva felicitació de Nadal dues propostes audiovisuals: “Aquestes festes de Nadal, moment en què sempre aprofitem per fer una crítica a les velles i reiterades propostes sexistes que...
Obertes les inscripcions per al (RE)IMAGINA’T 2014 Un concurs per a l’elaboració d’un guió d’un espot no sexista adreçat a grups de nois i noies d’ entre 14 i 18 anys dels centres d’educació formal i d’entitats d’educació en el...
Veieu video de publicitat: La RAE cumple hoy 300 años por eso la felicitamos con un anuncio Podeu denunciar per contingut sexista a: observatorioimagen@inmujer.es
“Si tens entre 18 i 30 anys d’edat, ets atractiva, dinàmica, extravertida i tens una bona presentació, ets apte per tenir una feina a Guatemala”. Però, si ets home, aquests requisits no són obligatoris, només has de “ser responsable,...
Televisió de Catalunya i l’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació col·laboren en la 4ª edició del projecte (RE)imagina’t, fem un espot no sexista! L’storyboard guanyador ha estat seleccionat d’entre un total de 88 treballs, en la realització...
Butlletí de notícies
Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.