Dijous 09 juliol 2026

Dijous 09 juliol 2026

On és na Margalida?, un llibre-joc que denuncia la massificació turística guanya el Premi La Paraula Imaginada

Aquest dimarts, durant el tradicional Sopar Estellés celebrat a la Font d’en Carròs, s’ha fet públic el veredicte del Premi La Paraula Imaginada, que enguany arriba a la quarta edició. El guardó, convocat per l’Ajuntament de la Font d’en Carròs, amb el Departament de Dibuix de la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València, l’editorial Edicions del Bullent i, com a novetat dżaquesta edició, de la Fundació Francisco Brines.

L’obra guanyadora ha estat On és na Margalida?, de Laura Aba Amer, un llibre-joc il·lustrat que combina risografia i serigrafia per oferir una experiència visual i interactiva al voltant dżun tema d’actualitat: la massificació turística. A través de diverses escenes ambientades en localitzacions mallorquines la platja, el tren, una cafeteria…, els lectors han de trobar la protagonista, na Margalida, amagada entre la multitud. La dificultat de trobar-la simbolitza la situació dels residents que viuen envoltats de turistes, una metàfora amable però potent sobre la pèrdua d’identitat i la pressió turística a l’illa.

Laura Aba Amer, nascuda a Mallorca, és artista visual i il·lustradora. Graduada en Belles Arts, actualment cursa el Màster de Disseny i Il·lustració a la Universitat Politècnica de València. La seva trajectòria artística s’ha centrat en l’àmbit de la gràfica, buscant un equilibri entre tècniques digitals i analògiques, i utilitzant la il·lustració com a llenguatge narratiu per transmetre emocions i valors. Inspirada per la conservació de lżentorn i la cultura balear, On és na Margalida? és el seu primer llibre.

En rebre el guardó, la premiada ha declarat: “Em sent plenament honrada i il·lusionada per haver rebut el Premi La Paraula Imaginada, un reconeixement que dona suport a la llengua, lżart i la cultura, i que suposa un gran impuls per a la meva carrera com a il·lustradora. El projecte és fruit de lżamor per una cultura pròpia, i crec que quan es fan les coses amb el cor i amb fidelitat al que un creu, sorgeixen propostes sinceres. Espere que es gaudeixi tant del llibre com jo he gaudit creant-lo”.

El premi està dotat amb 6.000 € i la publicació de l’obra a càrrec d’Edicions del Bullent. Enguany, el jurat ha valorat 22 propostes de gran qualitat. Ha estat format per Celia Escrivà, regidora de Cultura; Rosa Mascarell Dauder, escriptora i secretària de la Fundació Francisco Brines; Núria Sendra, editora; i els professors del Departament de Dibuix de la Facultat de Belles Arts de la UPV Rubén Tortosa i Rosa del Toro.

En edicions anteriors, el premi ha reconegut obres com Lżaventura, de Roser Rovira i Robert Garcia (2024), un àlbum que reivindica el valor de les persones grans i denuncia l’edatisme; Un secret, d’Anna Roig Llabata, que explora el poder de les paraules; i La Pau, distingit també amb el Premi al Millor Llibre Il·lustrat de la Generalitat Valenciana.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Norma Falconi: “Cal reconèixer entre les reivindicacions del moviment feminista, el feminisme migrant”

Per Clara Esparza Norma Falconi va néixer a l’Equador (Guayaquil), però va emigrar a Catalunya...

Al final del túnel

Amb la fi de la Batalla de l’Ebre, el novembre de 1938, i davantla victòria...

No hi ha llibertat de premsa sense llibertat per a les dones

Mapa de la llibertat de premsa al món, segons Reporters Sense Fronteres. Seguint una recomanació...