Dilluns 26 febrer 2024

Dilluns 26 febrer 2024

Compartir

Catalunya: Campanyes publicitaries amb perspectiva de gènere / La Independent / Notícies gènere

L’Agència Catalana del Consum (ACC), l’Institut Català de les Dones (ICD), i el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya impulsen accions per fomentar la publicitat amb perspectiva de gènere.

 

 

D’esquerra a dreta: Núria Ramon, directora executiva de l’Institut Català de les Dones; Beth Abad, Directora de l’Agència Catalana del Consum; Rosa Romà, degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya.Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya
 

Beth Abad, directora de l’Agència Catalana del Consum, Laura Martínez, presidenta de l’Institut Català de les Dones i Rosa Romà, degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, han signat el  dimecres 11 de desembre, al Reial Cercle Artístic de Barcelona, un conveni de col·laboració de cara a conscienciar i evitar els estereotips de gènere i introduir la perspectiva de gènere en el món de la publicitat.

Es pretén treballar de forma conjunta per tal que els i les professionals de la publicitat portin a terme les campanyes des d’un punt de vista de perspectiva de gènere que eviti qualsevol tipus de discriminació per raó de gènere i defugi dels rols estereotipats de gènere masculí i gènere femení, i en defensa dels drets de les persones consumidores.

En paraules de Rosa Romà: “Era necessari tenir un conveni per posar en marxa accions conjuntes per impulsar una publicitat igualitària. Ja s’estan fent coses però ens queda molt camí per recórrer i entre tots assolirem aquest compromís tant necessari per a tots.”

L’acord preveu diverses línies d’actuació per aconseguir els objectius marcats, com per exemple, fer divulgació del Codi d’Ètica Professional del Col·legi, estendre en matèria de publicitat i perspectiva de gènere l’espai virtual d’assessorament del Col·legi a les persones col·legiades, programar cursos de formació específica sobre la qüestió i col·laborar per prevenir i lluitar contra el sexisme en els mitjans de comunicació i en el consum.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Catalunya: Comité 1er de Desembre: Per una societat moVIHlitzada / La Independent /Notícies gènere

El poder de la incidència política des de la societat civil En el marc d’un...

Internacional: Inicien campanya per protegir persones defensores de DH /La Independent/notícies gènere/

Dublín. – L’ONG Front Line Defenders (FLD) ha iniciat la campanya “Històries de coratge” per...

Feminisme i marc democràtic

Està tot tan dit, completament dit per activa i per passiva: les pressions són múltiples...