domingo 30 junio 2024

domingo 30 junio 2024

Compartir

Catalunya: El Govern concedeix les distincions Jaume Vicens Vives 2020 / La Independent / Notícies Gènere

 

El Govern concedeix les distincions Jaume Vicens Vives 2020 a la qualitat docent a professores i projectes de les universitats catalanes. També s’ha atorgat la menció M. Encarna Sanahuja Yll a l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària. Els premis estan dotats amb 20.000 euros cadascun que s’hauran de destinar a projectes d’innovació o de millora docent.

 

 

 

   

El Govern de la Generalitat ha aprovat concedir les distincions Jaume Vicens Vives 2020 a la qualitat docent universitària, a tres professores i tres projectes de les universitats catalanes. Igualment, s’han concedit dues mencions M. Encarna Sanahuja Yll a l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària. Els guardonats han estat seleccionats a partir de les propostes fetes pels consells socials de les universitats públiques o òrgans equivalents de les universitats privades. Són els següents:

Premis individuals, dotats amb 20.000 euros cadascun:

Patrícia García-Duran Huet, professora del Departament d’Història Econòmica, Institucions, Política i Economia Mundial de la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona (UB), per la seva consolidada trajectòria en la que ha anat avançant cap a la docència interactiva i la constant innovació docent, principalment a través d’un mètode que té per objectiu, a més d’assolir coneixements, desenvolupar la capacitat d’analitzar i d’argumentar dels alumnes amb la finalitat que aquests arribin per si mateixos als conceptes a través de la reflexió, amb un mètode d’avaluació adequat al tipus de docència.

Nancy Babio Sánchez, professora del Departament de Bioquímica i Biotecnologia de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat Rovira i Virgili (URV), per la seva trajectòria docent en la qual, aplicant la innovació a l’acció tutorial dels treballs finals de grau, ha incorporat la possibilitat de desenvolupar amb l’estudiantat eines útils i necessàries per a l’àmbit de la dietètica i la nutrició.

Sílvia Sivera i Bello, professora dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), per la seva trajectòria professional compromesa en la contribució al desenvolupament de les capacitats creatives de l’estudiantat, basada en la creació i implementació de recursos, eines i metodologies innovadores en la docència virtual de la creativitat, així com en la transferència de coneixement i difusió d’aquest.

Projecte ALMIA: “Model de formació en comunicació científica en el Grau en Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat. Construint ponts entre la ciència i la societat”, de l’equip multidisciplinar de l’Escola Politècnica Superior i de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida (UdL), pel seu projecte innovador que combina una dimensió cientificotecnològica amb una dimensió socioeducativa centrada en l’impacte social, la difusió de la ciència i la participació de la comunitat tot incidint en la formació inicial dels científics i enginyers basada en un aprenentatge en acció.

Projecte Pla d’Acció Tutorial (PAT) i Pla d’Avaluació de Competències Bàsiques (PAC) de la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona (UdG), per una iniciativa docent que té com a missió facilitar a l’estudiantat el seguiment dels seus aprenentatges en relació a les seves competències bàsiques a través de la figura del tutor o tutora, complementat amb l’avaluació de l’assoliment d’aquestes competències.

Projecte Inserlab. Orientació professional per a la inserció sociolaboral, de la Càtedra d’Inclusió Social de la Universitat Rovira i Virgili (URV), per la creació d’un títol propi multidisciplinari i innovador en el camp de la inclusió i la diversitat, que té com a objectiu l’eliminació de les barreres que dificulten l’accés al mercat laboral del jovent amb discapacitat intel•lectual i amb vocació transformadora per la seva vinculació amb els objectius de desenvolupament sostenible.

Menció M. Encarna Sanahuja Yll, a l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària.

A títol individual: Sònia Estradé Albiol, professora del Departament d’Enginyeria Electrònica i Biomèdica de la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona (UB), per la seva trajectòria docent e investigadora marcada pel seu compromís amb la perspectiva de gènere en la que destaca l’impuls per a incorporar-la en les disciplines STEM, per les accions de divulgació per a visibilitzar la tasca de les dones científiques i de formació d’estudiantat de doctorat i de professorat universitari.

A títol col·lectiu: Mínor en Gènere i Dret de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la Universitat de Lleida (UdL), per l’elaboració d’una oferta docent complementària dins els estudis del Grau en Dret, que ofereix a l’estudiantat un coneixement rigorós i complet amb un domini de les relacions transversals entre gènere i dret des d’una perspectiva interdisciplinària, analítica i crítica dels continguts dels seus estudis.

 

 

 

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Internacional.Nigeria: Y continua el grito! “Que vuelvan nuestras niñas” / La Independent / Notícies Gènere

Los grupos extremistas como el Estado Islámico en Siria y Boko Haram en Nigeria,...

tere moll

Qui és el terrorista?

No hay traducción disponible OPINIÓ El terrorista no és només qui prem el gallet, acoltella...

Diàleg feminista sobre el Referèndum i la República

No hay traducción disponible Carme Porta i Abad i Itziar González i Virós. Fotografia d’Àngels...