Dijous 07 novembre 2024

Dijous 07 novembre 2024

Compartir

Triangle imperfecte: dones, economia i mitjans de comunicació

Presentació de l’informe “representació i tractament de les dones i el gènere en la informació sobre economia del reportatge “2 de cada 10”. Dia: 17 d’octubre al Col•legi de Periodistes de Catalunya.

Després de l’èxit de la campanya Mou-te per la Igualtat. És de justícia, Ajuda en Acció Catalunya promou una nova campanya per prosseguir el treball de sensibilització i d’incidència política sobre els drets de les dones i l’equitat de gènere. La nova campanya, Dones i Homes ens movem per la igualtat, vol seguir amb la tasca de la primera, amb un èmfasi especial en les desigualtats de gènere en l’economia, en les representacions de gènere dels mitjans de comunicació i en l’anàlisi des de la perspectiva de gènere de les polítiques públiques de cooperació a Catalunya.

Cooperació amb perspectiva de gènere

Encara que actualment les dones constitueixen la majoria de les persones pobres del món, els programes de desenvolupament econòmic no els han permès treure les seves famílies, ni sortir elles mateixes, de la situació de pobresa en què estan. Des del 1980 fins al 2000, el nombre de dones rurals que viu sota una pobresa absoluta va augmentar un 50% (en comparació amb un 30% per als homes) i la feminització de la pobresa és un fenomen en augment, especialment en els països més pobres. Cal promoure una cooperació al desenvolupament transformadora que promogui, com a objectiu estratègic, l’apoderament de les dones, per la seva capacitat transformadora i importància per al desenvolupament humà sostenible.

Amb l’informe “representació i tractament de les dones i el gènere en la informació sobre economia” pretenem revelar la imatge que els mitjans de comunicació ofereixen de la contribució i la influència de les dones en els afers econòmics de la societat. La motivació que l’impulsa és afavorir l’apoderament de les dones, per tal que puguin reclamar el lloc i obtenir el reconeixement que mereixen per la seva aportació a l’economia i, per tant, al benestar social.

L’interès que mou la recerca es manifesta en dos sentits. D’una banda, assenyalar les pràctiques periodístiques que dificulten la visibilitat de les dones i del talent femení en l’àmbit dels mitjans de comunicació de masses. De l’altra, sensibilitzar la població en general sobre els dèficits de representació que obtenen les activitats econòmiques protagonitzades per dones en el mitjans de comunicació. Amb el propòsit d’impulsar la reflexió dels actors socials, tant els que gestionen la informació (periodistes i fonts) com les audiències dels mitjans de comunicació, per tal d’assolir una representació femenina més justa i conforme amb la realitat.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

UB: Seminari Historia de la Teoria Feminista

Fins febrer de 2012 Inscripcions obertes: Seminari Historia de la Teoria Feminista Pretén oferir una...

QUE LA VAGA DEL DIA 3 SIGUI LA VAGA DE TOTES: Feministes Indignades i Vaga de Totes

Nosaltres, FEMINISTES de diversos col·lectius, fem una crida a totes per sumar-nos a aquesta convocatòria...

Can Piella

Can Piella, al terme municipal de Montcada fronterer amb La Llagosta i Santa Perpetua de...