Dijous 07 novembre 2024

Dijous 07 novembre 2024

Compartir

Què és l’Economia del Coneixement? Debat al Col·legi de Periodistes de Catalunya

hèlix3c i la XIDPIC.CAT ( Xarxa de Periodistes i Comunicadores amb Visió de Gènere – Xarxa Internacional de Periodistes amb Visió de Gènere) organitzen el debat Què és l’Economia del Coneixement? el proper dia 20 de setembre  a les 19h al Col·legi de Periodistes de Catalunya, a Barcelona

El cicle itinerant de tertúlies ConnectanTalent; Tertúlies per al Coneixement, es tracta d’un cicle per parlar amb certa profunditat de temes rellevants i estan especialment pensats per a totes aquelles persones que senten una necessitat d’identificar nous entorns en els seus projectes personals o d’empresa.

Què és l’Economia del Coneixement?

El debat tindrà un format col·loqui-entrevista on periodistes de El Triangle, L’Econòmic i el Cataluña Económica compartiran taula amb el professor Albert Oriol i amb Pere Monràs, per anar desgranant tot el pensament i la prespectiva de gènere què hi ha en aquesta corrent de pensament de l’Economia del Coneixement. La i els ponents són: Ariadna Matamoros, Redactora de L’Econòmic, Albert Oriol, Patró de la Fundació Cercle per al Coneixement, Pere Monràs, Expert en Economia del Coneixement i Soci fundador d’hèlix3c, Jaume Reixach, Director de El Triangle, i Gabriel Izard, Director de Cataluña Econòmica.

Aquest corrent de pensament es caracteritza per utilitzar el coneixement com a element fonamental per generar valor i riquesa; defensa invertir en capital intangible en lloc de basar-se només en capital tangible (infraestructura, local, maquinària…). Una manera d’entendre l’economia, la indústria, les empreses, les persones i les organitzacions que crea valor afegit en els productes i serveis, i en el procés de creació o transformació dels mateixos.

El coneixement és molt més que mera informació. La informació són dades processades amb una utilitat general, mentre que el coneixement significa formes, mètodes i maneres d’abordar i resoldre problemes; significa, entre altres moltes coses, “Know How”, “Know Who” o eines o mitjans de producció per produir a alhora, o més coneixement, o productes i serveis amb un valor afegit, útil i quantificable per a la societat.

Durant el col·loqui s’exposaran 3 casos empresarials reals treballats entorn de l’Economia del Coneixement: Museu Nacional d’Art de Catalunya, Sangakoo.com, i Institut Català d’Oncologia.

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Només el 29% de les empreses tenen alguna dona en el consell d’administració

L’Observatori Dona, Empresa i Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona, ha fet un...

Entrevista a Carme Sansa, Maria Vassílievna Voynitskaya a l’oncle Vània del Teatre Lliure

Carme Sansa. Fotografia: Sílvia Poch L’oncle Vània és una obra clàssica de teatre d’Anton Txékhov...

Carme Forcadell: “L’independentisme és transversal”

“L’error que es comet, interessat, és creure que el camí cap a la independència pertany...