Com cada any als voltants de Sant Jordi i Santa Jordina, a La Independent publiquem la selecció de novetats recomanades per “La llibreria de les Dones”, llibreria Pròleg que ja ha complert 27 anys. La majoria de llibres son ben recents i n’actualitzarem la relació així que ens arribin les recomanacions de darrera hora.
Des de La Independent recomanem que us acosteu a les llibreries de les viles i dels pobles que promouen la literatura de dones, visibilitzant i generant feminisme ( la llibreria Proleg està oberta tots el dia 23 i tindrà una parada a la Plaça Sant Jaume, cantonada carrer Ciutat).
NARRATIVA
TOTS ELS CONTES, Víctor Català
Els contes reunits en aquest volum són els últims que va escriure Caterina Albert durant el bienni 1948-49 i que va poder publicar com Jubileu i Vida mòlta malgrat el règim franquista i la censura no van sospitar ni desconfiar d’una senyora que escrivia i rebia visites des del llit estant, i firmava amb pseudònim masculí.
Igual que en La Infanticida l’autora segueix amb aquests contes desafiant la moral del moment, amb subtilesa, veu critica i gens innocent. En definitiva posant el dit al bell mig de la llaga. Un fris de personatges poblen el paisatge urbà de la postguerra: el petit burgès barceloní que s’ha fet d’or a costa dels altres, senyors que discuteixen de la fi de la supremacia masculina, dones que viuen el matrimoni com una forma d’esclavitud. Una col•lecció de relats imprescindibles, un estil personalíssim i un llenguatge brillant!
L’editorial ja ens avisa que li dedicaran tres volums més començant per aquests darrers de quan en tenia vuitanta i es mirava el mon més fresca que una rosa. Benvinguda o ben retrobada CATERINA ALBERT a les nostres prestatgeries.
Primer volum: Contes de postguerra (Jubileu, Vida mòlta). Els següents aplegaran els la Belle Époque (Contrallums, La Mare Balena) i els de començament de segle XX (Drames rurals, Ombrívoles, Caires vius i Mosaic).
Ed.Club Editor, pàgs 542, preu 24,95
ACTES HUMANS, Han Kang. Traducció d’Alba Cunill
Després de l’impacte que ens va provocar amb La Vegetariana, l’autora segueix en la línia de sotragar-nos.
En aquest cas amb una història verídica cruel i despietada on no hi ha concessions per a un poble, al que se li neguen els drets fonamentals de llibertat. Aquest fet es situa a Gwangjin, ciutat natal de l’autora. Malgrat la brutalitat humana d’aquest trist esdeveniment, Han Kang amb una prosa brillant n’extraurà una pertorbadora historia on la bellesa supera l’atrocitat.
Paratextos de Mar Abad i Alvaro Colomer.
Edició impecable també en castellà traducció de Sunme Yoon
Ed.Rata. pàgs 237, preu 19,50
PERMAGEL, Eva Baltasar
L’autora, amb un estil punyent, exquisit i torbador, ens explica un relat on la jove protagonista es rebel•la contra l’establert, jugant amb la força de la por. Amb un sentit de l’humor refinat i a l’hora provocador, la seva trajectòria vital la portarà a negar-se a la maternitat, tanmateix viurà el sexe amb les amants més diverses i apassionants.
Aquest joc vitalista on la vida i la mort hi son latents tindrà un desenllaç irreversible.
Club Editor, pàgs 187, preu 16,50
LES POSSESSIONS, Llúcia Ramis
Entre l’elegia, la crònica i el thriller, Ramis ha escrit una novel.la de múltiples capes que es descabdellen amb lleugeresa i profunditat alhora. A través de la cerca del passat d’una família i d’un país s’endinsa en la naturalesa de les relacions amoroses i els desenganys, de les ambicions i les frustracions i en com construïm la pròpia identitat. La recent premi Anagrama de Novel.la és una escriptora personalíssima que com diu Sergi Pàmies, té un estil en què destaca el control d’una sinceritat que trena compassió, perversitat, malenconia, amor i orgull.
3r Premi Llibres Anagrama, pàgs 233, preu 17,90 (també en castellà)
HONRARÁS A TU PADRE Y A TU MADRE, Cristina Fallarás
En un text singular i fascinant, d’una dona valenta, escriptora i periodista, que trenca un llarg i imposat silenci familiar. Explica amb ritme i bellesa una història que va més enllà dels tòpics que apareixen quan es parla de la guerra civil. Fallarás narra a través de petites històries una saga familiar sobre fets reals, que semblen de ficció i a través d’una indagació de la protagonista, que cerca els secrets del passat familiar, la ficció ajuda a explicar la realitat. L’autora ha construït una obra que parla de traïcions, desenganys i violència, però també d’esperança i bondat. Sens dubte el seu millor llibre.
Anagrama, pàgs 218, preu 17,90
MARE DE LLET I MEL, Najat el Hachmi
Aquesta novel.la narra en primera persona la vida de la Fàtima, una dona del Rif que ja adulta, casada i mare deixa la seva família i el poblet on ha nascut per emigrar sola amb la seva filla a Catalunya, on malda per tirar endavant. Articulada com un relat oral l’autora fa un retrat ric, realista i convincent del conflicte emocional i de la complexa realitat cultural, social i personal que comporta la condició de mare immigrant. I alhora dibuixa un fresc complet del món rural rifeny i del que suposa ser dona avui dia. La premiada autora de L’últim patriarca, i la filla estrangera, presenta ara aquesta història on reivindica i reconcilia amb encert el lloc i la veu de la mare.
El balancí, pàgs 394, preu 20,50 (també en castellà)
LEJOS DE GHANA, Taiye Selasi
L’autora, de pare ghanès i mare nigeriana, va néixer a Londres i es va criar als EEUU. La narració, que “enganxa” des del primer moment, és una història de família en què les persones que la conformen viuen en diferents parts del món i que quan es retroben cadascuna aporta les seves vivències i el seu propi dolor. L’autora ens situa a qui som lectors occidentals en una generació que ella anomena “afropolitas”, és a dir, els fills i filles dels professionals africans que van emigrar als seixanta i setanta i que avui són poliglotes i cosmopolites, disposats a trencar els vells tòpics de la identitat i a participar en la transformació de la cultura africana.
Salamandra, pàgs 348, preu 20
EL CORZO, Magda Szabó
L’autora hongaresa de l’èxit internacional La porta, narra en aquesta novel•la no menys dura, la història d’una frustració que la protagonista porta des de la infantesa i que li provoca els virulents sentiments d’enveja, ressentiment i odi vers una companya d’escola, unes emocions tan fortes que la conduiran a cometre actes inacceptables. Szabó destil•la aquests sentiments en una obra esplèndida que narra a partir del monòleg d’una dona obsessionada i que atorguen a la novel.la tots els elements que van convertir l’autora en una de les grans escriptores europees contemporànies.
Minúscula, pàgs 258, preu 19,50
EL ASESINO TÍMIDO, Clara Usón
L’autora nascuda a Barcelona amb una llarga carrera professional, ens presenta d’entrada una novel•la basada en el cas real de l’agitada i curta vida de Sandra Mozarovski, actriu de cine de “destape” en l’Espanya de la Transició i en el fosc episodi de la seva mort quan només tenia 18 anys. Rumors, vivències i anècdotes de l’Espanya dels 70 són el rerefons en la relació de dues dones, dues generacions que entren en conflicte quan arriba la «democràcia» i el país deixa enrere les fosques dècades del franquisme… Mare i filla adopten actituds oposades front la vida i és aquí on s’hi entrecreua la pròpia història de l’autora, que troba ressonàncies tragicòmiques del seu propi procés d’autodestrucció i de la complexa relació que va tenir des de nena amb la seva mare.
Seix Barral, pàgs 231, preu 18
PERLES CULTIVADES, Mercè Foradada
Ben rebuda i recordada per les dones de PRÒLEG, vam conèixer aquesta autora amb la novel.la epistolar Les germanes Zambrano. Seguint un estil personalíssim entre ficció i realitat, l’autora indaga en aquesta novella sobre LA BONDAT, proposant-nos una reflexió a partir de les vicissituds d’una protagonista inquieta i vinculada a un grup d’investigació sobre la intel•ligència artificial. Aquesta vincle li desvetllarà l’interès per investigar la possibilitat que la bondat sigui programada i al mateix temps a preguntar-se si existeix en realitat la bondat.
Editorial Saldonar, pàgs 365, preu 20
LUCY, Jamaica Kincaid
Traducció de Carme Geronès i pròleg de Jean Diaz
Relat d’empoderament, escrit a principis dels noranta i ara traduït al català, d’una autora de ja llarg recorregut. La Lucy, una dona jove d’origen caribeny (Antigua, com l’autora…), es trasllada als E.U. per treballar d’au-pair en una família de classe mitjana, en aquest procés de convertir-se en una dona adulta xoca amb les dues cultures i sense rebutjar cap de les dues entra en un estat de contradiccions que la confondrà en el seu procés vital, malgrat tot escoltarà el seu interior ja que no està disposada a enganyar-se sobre la realitat que li ha tocat viure. Un personatge sorprenent, posseït d’una clarividència i d’una integritat ferotges: una heroïna que ens captivarà. Li diu la J.D. al final del seu pròleg Benvinguda al mon Lucy!
Ed. Les Hores, pàgs 122, preu 16.60
LA VUELTA AL MUNDO EN 72 DIAS Y OTROS ESCRITOS, Nellie Bly
Un lectura apassionant sobre la vida i obra d’aquesta dona que va revolucionar un mon masculí a finals del segle XIX. Periodista de denuncia, reportera de guerra i viatgera en solitari també va dissenyar un joc de taula pensat en les seves aventures i inspirat en la roba que utilitzava, en fi una top-ten del moment, dedicat a les desobedients i intrèpides. Lectura estimulant i molt adequada per vacances.
Capitan Swing, pàgs 431, preu 22
LOS DIVINOS, Laura Restrepo
Com ja ens te acostumades la Restrepo, a les seves novel•les sempre hi ha un rerefons social i crític. Los divinos, és una història contra el feminicidi, on introdueix la ficció per explicar i investigar un crim verídic; reinterpretar a fons els fets, per tal d’arribar als racons més obscurs d’una cultura. Amb la tragèdia de la víctima, que és brutalment real, pàgina a pàgina anem descobrint la teranyina que hi ha darrera d’ella fins arribar a l’opulent mon d’uns joves de classe alta vinculats des de la infància per una germandat entre perversa i delictiva, un camí que els condueix a la transgressió intolerable, fets que faran esclatar la resignació i la consciència de tot un poble.
Alfaguara, pàgs 248, preu 18,90
LA SEMILLA DE LA BRUJA, Margaret Atwood
Gràcies al projecte Hogarth Press que encarrega la reescriptura d’una obra de Shakespeare a autors contemporanis i escollida per aquests, en què ja hi han participat entre d’altres Anne Tyler, o la Jeannette Winterson, neix la Semilla de la bruja. Margaret Atwood va escollir “La Tempesta” possiblement la darrera que va escriure WS i considerada per això, un testament literari.
L’adaptació de la Tempesta a la Semilla de la bruja, és d’un gust sublim. Poder entrar en un món simbòlic que tant caracteritza les obres clàssiques sense haver de dependre d’algú que et guiï és una experiència reveladora. Margaret Atwood teixeix als personatges principals amb enginy, brodant un tapís de múltiples escenes en les que es desenvolupa la trama i simultàniament plasma els arquetips dels personatges; Pròsper, Ariel, Miranda, Caliban, Fernando… Aquesta obra mostra la transformació del vocabulari del S. XVII i la manera de pensar en els nostres dies, però el que més commou és ser conscient que és tracta d’un mateix sentir.
Ed. Lumen, pàgs 327, preu 19.90
LA MÀ QUE PRENIA LA MEVA, Maggie O’Farrell
Després de l’èxit de la seva darrera obra, Aquest deu ser el lloc es publica ara aquesta esplèndida novel·la del 2010, que va ser mereixedora de premis i reconeixement. L’autora ens planteja dues històries separades en el temps de dues dones que viuen moments de desorientació, però que es connecten al llarg de cinquanta anys a través de l’art, la traïció, els secrets, les mentides i la maternitat. L’estructura de la novel·la respon a l’estil de O’Farrell: alterna capítols d’una i altra protagonista, i d’una i altra època; i també serva fidelitat a les seves temàtiques que giren a l’entorn de les relacions familiars, la pèrdua i el passat.
L’Altra Editorial, 367 pàgines, 23.95
AMORES, Leonor de Recondo
Una gran casa situada en un poble de la província francesa. Hi viu la família d’un respectat notari que, recolzat per les convencions socials, força regularment a Céleste, la serventa. Com a conseqüència d’aquestes violacions, Céleste es quedarà embarassada i la decisió que prendrà Victoire, la senyora de la casa, desencadenarà una sèrie d’esdeveniments que afectarà a tots els que hi resideixen. El dilema entre mantenir-se fidel a la moral burgesa o reconèixer i, fins i tot, viure un amor inesperat que sorprèn a les protagonistes, el descobriment per part de les dones del seu propi cos o el paper d’aquestes en la societat francesa de principis del segle XX són alguns dels assumptes que aborda amb gran encert i magnífica expressivitat l’autora.
Minúscula, pàgs 200, preu 18
QUEDA’T AMB MI, Ayobami Adebayo Primera i absorbent novel·la de la nigeriana Ayobami. Amb el teló de fons de la polèmica Nigèria dels anys vuitanta, coneixem la història de Yejide i Akin, un jove matrimoni enamorat però impossibilitat per concebre la seva pròpia descendència. Un novel·la demolidora sobre la fragilitat de l’amor conjugal i els vincles que devoren la maternitat com a necessitat imperiosa perquè la dona sigui considerada completa i capaç de contribuir a la continuïtat familiar. La responsabilitat social de la maternitat; la poligàmia imposada en funció de l’home i la solitud; són algunes de les temàtiques que transiten per aquesta emocionant lectura, on la protagonista ens mostra altres contextos que interpel·len velles definicions establertes. Àngle editorial, i Gatopardo en castellà. pàgs 320, preu 20.90
LA GERMANDAT, Complot contra les dones, David Miró
Sovint des del moviment feminista ens hem demanat per què un moviment just, solidari, pacífic, etc., no ha trobat en tots aquests anys el consens social necessari per tirar endavant? Aquesta ficció en forma de thriller del periodista David Miró, mira de respondre aquest interrogant d’una forma enginyosa i molt aguda. Ens presenta una poderosa organització secreta a nivell internacional que lluita per tal que les dones i la seva manera d’entendre el món no triomfi ja que segons els membres d’aquesta germandat això seria terrible per la humanitat. Darrera dels fracassos del feminisme per convertir-se en una teoria i pràctica respectada i dels intents d’algunes dones per fer valer les seves idees s’hi troben els homes de la germandat que impedeixen qualsevol avanç. Si sou feministes us divertirà i per qui no s’hi consideri, potser us farà rumiar i veure la història recent d’una altra manera.
Editorial Ona, pàgs 160 preu 14
VÉRTIGO, Joanna Walsh
La dona es transforma i va canviant de vestit a cada conte com si d’una actriu es tractés; com a mare, filla, esposa, amant, observadora, narradora … Vestida com un nen, o submergida en la grisa elegància parissin, canvia fàcilment de paper, de país, d’idioma. Experta i reeixida, controla tot el que li importa. No obstant això, a mesura que emergeix cada nova dona i amb ella cada nova història d’aquest llibre, la tranquil·la superfície de Vértigo i les seves delicades histories es va trencant per desestabilitzar-nos i submergir-nos en el pànic que rau en la vida quotidiana. Directa i elegant, irònica, honesta i impactant. Sensibilitat i tacte en l’escriptura.
Periférica, 128 pàgs, preu 15
LA FIEBRE NEGRA, Andrea Barrett
La proposta que ens fa l’autora és original ja que situa personatges de ficció a l’entorn de científics o de descobriments de la ciència. En aquests relats apareixen Darwin, Linneo o Mendel, entreteixint situacions imaginàries amb personatges reals, o a la inversa situacions reals amb personatges ficticis. L’autora, a partir d’alguns contes breus i altres més llargs, com el que dona nom al llibre, aconsegueix il·luminar alguns moments històrics, com l’epidèmia de tifus que va patir la població irlandesa que fugia de la fam en vaixells sense cap condició higiènica descrivint l’abnegació del personal sanitari que hi van fer front a l’Ille Grosse de Canadà. El seu interès per la ciència i per les dones en aquest camp s’acompanya d’una fina intel·ligència i d’una gran capacitat per abastar vides senceres amb molt poques paraules.
Nordica Libros, pàgs 302, preu 19,50
DEJA QUE TE CUENTE, Shirley Jackson
Traducció de Paula Kuffer
Una extensa selecció de relats, contes inèdits i assajos de la gran Shirley Jackson. El volum ha estat editat per dos dels seus fills, inclou un prefaci de Ruth Franklin, la seva biògrafa, i il·lustracions de l’autora . Shirley , quan escrivia, pretenia que el lector completés l’experiència de fer ficció; suposava un cert grau de coneixement per part de qui la llegia o almenys la capacitat de prestar atenció, perquè considerava que escriptora i lectora formaven una societat. La genial Dorothy Parker diu d’ella Shirley Jackson no tiene rival.
Minúscula, pàgs 455, preu 24,50
RELATOS, Patricia Highsmith
Once/ Pequeños cuentos misóginos/ Crimenes bestiales / A merced del viento / La casa negra. Els primers cinc llibres de contes de la mestra del suspens i la tensió psicològica. En un sol volum trobarem totes les característics de la seva obra: el crim que irromp en la quotidianitat, la maldat a qualsevol cantonada, la crueltat que emergeix on menys s’espera, el suspens manejat amb mà mestra, i un profund coneixement de la naturalesa humana, pinzellades d’un humor macabre i d’una ironia punyent, a més del finíssim maneig de l’impacte sobtat i el gir inesperat. Als petits contes misògins l’autora vertebra els relats al voltant dels arquetips femenins, i a Crims bestials, dels animals i la seva relació amb els humans.
Anagrama, pàgs 879, preu 24,90
INCOGNITUS. Antonia Huertas
L’analista d’Europol especialitzada en ciberdelinqüència, Beppa Mardegan, Que moltes ja coneixem gràcies a la primera novel·la de l’Antonia: Alterworld, lo saben todo de tí, torna en aquesta novel·la per enfrontar-se a l’amenaça del ciberterrorisme i desemmascarar l’ús criminal de la informatització en la nostra societat. Cibercrim, ciberterrorisme, seguretat, privacitat, guerra criptogràfica, la defensa de la llibertat davant la vigilància a internet, l’accés al desconegut, la fragilitat de la veritat….
Tot això és Incognitus. Un tema cada vegada més actual que podrem comentar en la presentació que farem del llibre… Aprofita per llegir-la abans!
Ediciones Versatil, pàgs 298, preu 17,50
LA BRUIXA, Camilla Läckberg
L’autora de més èxit de la novel·la negra escandinava presenta una història on s’endinsa en l’obscur món de la bruixeria, contraposant i intercalant capítols de l’actualitat, amb El caso Stella, i amb el de l’execució d’una dona per bruixeria, el 1672. Läckberg , coneguda per la saga de Los crímenes de Fjällbacka (convertida en una sèrie de televisió, de la qual l’autora n’és coguionista), descabdella ara una història inquietant a partir de la desaparició d’una nena, i de la caça de bruixes que se’n deriva, per concloure que l’enemic no sempre és un estranger que ve de lluny.
Amstrdam i Maeva en castellà, pàg. 679, preu 24
LA CIUDAD BLANCA, Karolina Ramqvist
La novel·la narra la història d’una dona que ha d’enfrontar un canvi radical de vida, passant d’una situació econòmica de nivell a l’absoluta falta de recursos, amb la responsabilitat d’un nadó i la sorpresa d’un cos lactant i no tan desitjable com quan el màfies que la mantenia encara hi era…. El relat bascula amb extraordinària eficàcia entre el thriller i la novel·la psicològica mentre acompanyem a la protagonista a la seva particular baixada als inferns. La ciudad blanca és l’obra d’una de les joves escriptores sueques, ara més aclamades al seu país, que ha aconseguit amb aquest llibre el prestigiós premi Per Olov Enquist.
Editorial Anagrama, pàgs 188, preu 17,90
ASSAIG
EL DIARIO DE VIRGINIA WOOLF. Vol 1 (1915-1919). Edició a cura de Anne Olivier Bell. Traducció de Olivia de Miguel, Introducció Quentin Bell i pròleg a aquesta edició de Inés Martín Rodrigo.
En aquest volum hi trobareu els cinc primers dels vint-i-sis diaris de l’autora que l’editorial s’ha compromès a publicar ordenadament en cinc volums. Una bona noticia considerant que les edicions que s’han fet dels seus diaris són desordenades i disperses. Realment quan Tres Hermanas s’hi posa, ho fa amb tota la cura. Dies i dies per viatjar en una època, per ficar-nos dins la ment genial d’una dona que donà llum a la literatura del darrer segle. Les seves primeres reflexions en forma de diari, que també ens aproparan a comprendre diferents personatges del gran ventall desplegat en la seva ficció.
Editorial Tres Hermanas 610 pàg. 26€
POR UNA POLÍTICA AFIRMATIVA. ITINERARIOS ÉTICOS, Rosi Braidotti
Enmig del clam tecno-polític i la paranoia per la seguretat, és encara possible imaginar pràctiques i teories polítiques afirmatives? Quins instruments tenim per no lliurar-nos al nihilisme, per no rendir-nos a l’egoisme, per no tancar-nos en nosaltres mateixes rebutjant l’altre?. La filòsofa Rosi Braidotti, una de les majors estudioses del posthumanisme i la subjectivitat, tira les bases per a una ètica afirmativa, que s’oposi al difós sentiment de precarietat i de nihilisme, amb una visió activa i alternativa, que passi pel cos i la resistència. La ètica afirmativa que ens presenta, es troba en les bases dels nous moviments feministes des de les cyborg-eco feministes, antiracistes, anti especistes… i moltes més! Novetat d’una gran figura del feminisme, Braidotti no segueix la tendència sinó que contribueix a crear-la.
Gedisa, pàgs 190, preu 17.90
CIUTAT PRINCESA, Marina Garcés
A l’autora, filòsofa i professora a la universitat, no li cal presentació. Diu en el pròleg: “ No sé fins a quin punt hem lluitat realment. Tampoc sé fins a quin punt hem perdut del tot. Sí sé que les idees i les formes de vida en què crec no triomfen però tampoc estan perdudes”. Aquest llibre és un assaig de pensament en què els problemes filosòfics i polítics, així com les idees que els travessen, van a trobar les vivències concretes on arrelen i de les quals provenen. Explica una sèrie de vivències polítiques a Barcelona entre l’octubre de 1996 i l’octubre de 2017. Està distribuït en tres capítols: posar el cos, prendre la paraula i néixer al món. A l’epíleg hi trobarem el pregó que va fer l’autora a les Festes de la Mercè del 2017.
Galàxia Gutenberg, pàgs 249, preu 16,90. També en castellà
NOVA IL.LUSTRACIÓ RADICAL, Marina Garcés
Es tracta d’una petita publicació dels nous quaderns anagrama, d’en prou feines 75 pàgines, que aplega tres conferències i un pròleg sota el signe de la crítica als temps socials i polítics que vivim, uns temps als que l’autora anomena com d’anti il•lustració i d’altres en diuen populisme. Reivindica els principals objectius de la il•lustració, els que es basaven en la objecció, en la crítica i en el combat contra la credulitat, i es pregunta per què no podem posar en qüestió tantes mentides o postveritats. Garcés considera que som a les portes d’una rendició en què ja no ens demanem com viure dignament, ni seguim buscant els aprenentatges útils que ens condueixin cap a una vida vivible. El text és com una dutxa escocesa, fa una mica de mal però espavila!
Anagrama, Català i castellà. pàgs 80, preu 7,90
ESPIRITISTES I LLIUREPENSADORES. Dones pioneres en la lluita pels drets civils, Dolors Marín
L’autora; feminista historiadora experta en moviments socials europeus i contemporanis i en la història del moviment anarquista, ha posat el seu saber i amor en aquesta investigació, fent justícia històrica d’una època on les dones van moure el lliure pensament i van lluitar per la independència econòmica i laboral creant uns referents que no podem ignorar. Aquestes dones seran les responsables de portar l’espiritisme a casa nostra, entès com una confrontació al sistema que impera. La historiografia de la dissidència es fa palesa en les biografies d’aquestes dones.
Angle Editorial, pàgs 366 preu 19,90 euros
FE I LLIBERTAT. Teresa Forcades
Fe i Llibertat, és un llibre audaç en què Teresa Forcades ens convida a assumir la responsabilitat personal de la nostra pròpia fe i a reflexionar des d’una perspectiva crítica i teològica, temàtiques tan fonamentals com la llibertat i l’amor, la justícia social, el compromís polític, la salut pública, el feminisme, la fe i el perdó. Una lectura apassionant amb ritme peculiar, narrada i estructurada en el marc de cinc hores canòniques de la jornada monàstica.
Herder, pàgs 118, preu 12.50. també en castellà
EL TIEMPO DE LAS MUJERES, Crónicas asiáticas, Ángeles Espinosa
Amb pròleg-presentació de Sussan Tahmasebi, activista iraniana treballant més de vint anys pels drets de les dones i amb els moviments de dones, en diversos contextos islàmics. Amb un bagatge de gairebé tres dècades a l’Orient pròxim com a corresponsal del Pais, Espinosa ens apropa a l’actualitat i a la lluita de les dones d’un indret on avenços i diferències, varien molt segons els països. Amb aquesta selecció de cròniques, entrevistes i articles, ens ofereix una amplia visió de la lluita sense treva de moltes dones per canviar mentalitats i lleis, dels avenços assolits i dels molts reptes pendents que, encara que lentament, es van produint en el complex escenari que habiten tantes dones a Iraq, Iran, Pakistan, Iemen i els països del Golf. Tal vez las mujeres hayan sido la mitad oculta de esa parte del mundo, pero ya no están dispuestas a guardar silencio por más tiempo.
Linea del horizonte, pàgs 313, preu 20.00
CALIBAN I LA BRUIXA, DONES, COS I ACUMULACIÓ PRIMITIVA, Silvia Federici.
Novetat en català! Aquesta no és una història de fades, sinó una de bruixes i resistències, en l’origen de la qual està el genocidi, l’assetjament i el control disciplinari dels cossos de milers de dones a Europa, Àfrica, Àsia i Amèrica. La construcció social i ideològica de les bruixes va donar cobertura a la seva persecució massiva, i va generar la creença de la inferioritat de les dones, justificant la violència envers elles i la seva discriminació. La misogínia política, econòmica, cultural i simbòlica de qualsevol activitat desenvolupada per les dones va ser premiada amb la seva invisibilització a l’espai públic i la relegació a l’espai domèstic. Federici no només troba una relació simbiòtica entre treball assalariat i l’esclavatge, també assenyala la dialèctica que existeix entre acumulació i destrucció, tensió per la qual les dones han pagat un triple preu: amb els seus cossos, el seu treball, i les seves vides.
Virus editorial, pàgs 448, preu 22
LO QUE ESCONDE EL AGUJERO, El porno en tiempos obscenos.Analía Iglesias i Martha Zein.
El llibre és un toc d’atenció a un fenomen del qual no en som prou conscients: la pornografia s’ha apoderat de la nostra sexualitat i ha colonitzat l’imaginari eròtic. Contamina el que toca en qualsevol cultura i travessa iconografies. Avui es ven com a expressió de rebel•lia contra la moral conservadora. Es promociona en nom de les llibertats però no porta a cap revolució llibertària o col•lectiva. Les autores fan un anàlisi i recorregut pels conceptes, pel desig , el consum, pels mites que contribueixen a sostenir, per la influència que exerceix sobre la incipient sexualitat dels adolescents, pel negoci que l’envolta, entre d’altres. Aquest viatge apassionant conclou assegurant que només fugint dels estralls que provoca la pornografia podrem trobar altres formes de relacionar-nos i expressar la nostra sexualitat.
Catarata, pàgs 142, preu, 16
MICROFÍSICA SEXISTA DEL PODER. El caso alcàsser y la construcción del teror sexual. Nerea Barjola. amb el pròleg de Silvia Federici.
Els relats sobre el perill sexual solen ser una forma molt precisa de comunicar, produir i reproduir la violència sexual. Des de principis de la dècada de 1990, el relat sobre l’anomenat cas Alcàsser es va articular com una construcció social que va tractar de resituar unes fronteres que no haurien d’haver estat traspassades per les dones. La narrativa creada al voltant d’aquella desaparició, parlava de límits que no han de ser creuats i espais que no han de ser ocupats, convertint el relat sobre el perill sexual en un avís i un càstig alliçonador. Així, els discursos socials, mediàtics i polítics disseminats al fil del crim es van orquestrar com una contraofensiva patriarcal davant la conquesta d’espais de llibertat del moviment feminista i de les dones en general. Amb un a prosa molt curada, amorosa i creativa l’autora fa una reinterpretació i anàlisi d’aquestes narratives, obrint un plantejament general sobre el funcionament del que anomena microfísica sexista del poder, entesa com una «dinàmica del poder que fa del relat sobre el perill sexual, un mecanisme eficaç, esmunyedís i complicat d’agafar» on «el procés d’elaboració del relat és part integrant d’un tot, d’un poder que… s’enfonsa més profundament, més subtilment en tota la malla de la societat “». Un tribut a les tres noies d’Alcasser, una reflexió política i social que desenmascara la construcción del terror sexual i la microfísica sexista del poder… Un llibre actual i necessari.
Virus editorial pàgs 299, preu 18
EL PATRIARCAT DEL SALARI, Crítiques feministes al marxisme, Silvia Federici.
Activista, professora i autora de llarg reconegut, traduïda a moltes llengües (Calibán y la bruja 2004). El títol del llibre descriu clarament el contingut. Des d’un profund coneixement i respecte pels clàssics marxistes, Sílvia Federici, elabora la seva crítica feminista. Està estructurat en una introducció en què s’aclareixen conceptes i quatre capítols: “Conspirant des de la cuina”, “El capital i el gènere”, “La construcció de la mestressa de casa a temps complet i el treball domèstic a l’Anglaterra dels segles XIX i XX”, “Marx, feminisme i la construcció dels comuns”. En cada un dels capítols hi trobem una àmplia bibliografia. Podem coincidir en el seu contingut o no, però les seves argumentacions ens permeten mirar el món i les relacions de poder des d’una nova perspectiva; i això ens dóna més força per combatre-les i crear un món nou.
Tigre de Paper, pàgs 197 preu 13, també en castellà per TdS
LA VEU I EL PODER DE LES DONES, Mary Beard
Dues conferències de l’experta catedràtica en Clàssiques que va donar al Museu Britànic al 2014 i al 2017, en què desenvolupa a partir dels seus referents culturals, dos temes cabdals: la dificultat contra la que hem de bregar les dones per prendre la paraula, i en l’altre, les característiques del poder . Des del primer home que va manar callar a la seva mare (Telèmac a Penèlope) fins a l’actualitat Beard aporta molts exemples per mostrar els impediments que troben les dones per fer-se sentir. En l’altre text , l’autora reflexiona sobre la mateixa estructura del poder i com les dones en podem prendre part sense sentir que contribuïm al domini sobre altres.
Crítica, pàgs 111, preu 11,95. I en català Arcadia, pàgs 64 preu 12 (sense il•lustracions)
DESPOSESIÓN: LO PERFORMATIVO EN LO POLÍTICO, Athena Athanasiou / Judith Butler
Diàlegs entre la filòsofa de la teoria queer i l’antropòloga social grega on “exploren el concepte de despossessió, els seus vincles amb la subjectivitat, la protesta col•lectiva, la relacionalitat, la precarietat i la biopolítica, per fora de la lògica convencional de la possessió, segell distintiu del capitalisme i el liberalisme.”
Eterna cadencia, pàgs 237, preu 20.50
A LA CAMBRA FOSCA/ EN EL CUARTO OSCURO. Susan Faludi
La cambra fosca, és més que un llibre d’investigació o divulgació, és un recorregut personal i col•lectiu. Autèntic, sorprenent i entranyable. Susan Faludi (Reacción, anagrama 2006), es mou lliurement en un bagatge de records propi, focalitzant alhora en diferents angles, fent d’aquest llibre una indagació interpersonal i holística de: la cultura d’un país, la transsexualitat, la seva infància, les generacions de l’època d’entre guerres, ser filla, ser pare. Ser dona. Un objectiu precís d’aconseguir per una càmera fotogràfica. La gesta en la qual s’embarca Faludi d’escriure i d’interpretar els esdeveniments, essent el focus tan personal, és d’una flexibilitat mental admirable. És tan senzillament cruel i cert l’ímpetu que posem en comprendre a una persona que ens va causar dolor, com ho és d’inesperat i dolorós descobrir que una part de la teva personalitat s’assembla a la d’aquest ésser.
Anagrama i Periscopi, pàgs 423 preu 20,90
HAMBRE, Memorias de mi cuerpo. Roxane Gay
L’autora de Mala feminista, on critica qui s’atribueix de tenir la patent de la paraula ‘feminista’, és assagista, professora d’universitat a Purdue-USA, i analista sobre raça, gènere i identitat. Amb HAMBRE, es despulla i ens acosta a la seva realitat més vital: Com és viure amb el que la medicina anomena superobesitat mòrbida i com el seu cos de nena feliç, bonica i “sencera” es va convertir en el que va ser després. L’experiència de la violació múltiple que va patir als 12 anys per part d’un grup d’amics del seu “nòvio”, i com a partir d’aquell moment, trencada, la Roxane va començar a aplacar “la fam de deixar de sentir dolor” amb quantitats de menjar; creant una fortalesa entre ella i el món, que li ha donat tant de pes com de batalla. Enlloc d’haver trobat una manera més eficaç- diu -de conviure amb els seus dimonis, ens ofereix l’exercici d’escriptura més difícil de la seva vida. No només trauma i confessió, sinó anàlisi sobre la obesitat, la crueltat amb la què es jutja, l’experiència d’un canvi radical de visió i d’espai ocupat al món, i com viure en aquest cos han donat forma al seu feminisme, fent-la més empàtica i ensenyant-li la importància de la inclusió i l’acceptació d’altres cossos que no s’ajusten a la norma.
Capitán Swing, pàgs 280, preu 20
EL NUDO MATERNO, Jane Lazarre
Traducció Elena Vilallonga i próleg Carolina del Olmo.
Publicada el 1976, ens arriben ara aquestes memòries que són un clàssic de la literatura testimonial feminista nordamericana. L’autora confronta el mite de “la bona mare” amb un autoretrat íntim i visceral de la seva maternitat. La idea del que hauria de ser una vida plena, lliurada a la cura dels fills representa per Lazarre la opressió i el desconcert. La contradicció entre el que sent i el que hauria de sentir l’empenyen a escriure sobre aquesta fricció, i ho fa sense evitar temes incòmodes, com ara els límits borrosos que s’estableixen entre els cossos de la mare i el fill o la transformació de rols que la maternitat desencadena en l’espai íntim i en el social. Adrienne Rich, una de les primeres autores que va parlar d’aquests sentiments contraposats, recomanà la seva lectura: “Un llibre completament original i important… No puc imaginar una dona que no es commogui, o un home que no se senti enlluernat al llegir-lo”.
Las afueras, pàgs 264, preu 22,95
TRANSCENDIR MÉS ENLLÀ DE L’OLIMP, mirant pel retrovisor i recuperant els orígens. Dolors Reguant i Fosas
El Patriarcat no ha existit sempre, encara que aquesta hagi estat la idea dominant. Hi ha proves arqueològiques que assenyalen una societat matrística anterior. Encara hi ha una àncora en els mites de l’Olimp que evidencien l’home com a únic creador de l’Univers. La societat ha estat víctima d’un engany que es va recreant a través de la mitologia, les religions i la ficció perpetuant la violència contra els essers humans i en particular contra les dones. La filosofia feminista permet sobrepassar aquesta inèrcia però urgeix desfer els nusos culturals que ens han portat fins aquí. Noves ulleres liles que ens ajuden a situar-nos i comprendre millor on som i reflexionar cap on anem.
Octaedro editorial pàgs 191, preu 16
FEMINISMO PARA PRINCIPIANTES, Núria Varela
Nova edició en format de còmic, amb Il.lustracions d’Antònia Santolaya. Un llibre de llarg recorregut que continua sent un bàsic per iniciar-nos en la historia del moviment. Publicat el 2005, es va convertir en referent. El que ara presentem conté els mateixos apartats i dones referenciades, i està bellament il•lustrat, com no pot incloure tot el text, diríem que és l’essència de l’original… La primera cita del còmic és de la Victòria Sau, i ja només seria perfecte del tot si hagués inclòs aquests darrers 15 anys….; cosa impossible havent-lo escrit el 2005 (je je…) De llibre de butxaca a llibre de regal, dels que fa il•lusió tenir, o de posar a les mans d’una jove perquè trobi la genealogia en allò que viu i sent.
Ed.B pàg. 230 preu 18,90
EDUCAR EN EL FEMINISMO, Iria Marañón
El llibre està organitzat en tres parts: En la primera Feminismo sí, gracias hi trobarem des d’aspectes més teòrics (què vol dir feminisme?) a més pràctics (jocs i joguines). En la segona coeducación, reflexiona com desenvolupar les idees: (cóm ser nen o nena, com empoderar les nenes o com educar els nens en el feminisme). La tercera part Relaciones entre chicas y chicos, està més orientat als temes que podríem considerar d’adolescència (l’amor romàntic, el sexe o la violència). Una guia d’iniciació a la pedagogia feminista, útil per a famílies i educadores.
Plataforma 267 pàgs, preu 18
POR QUÉ NO SOY FEMINISTA / UN MANIFIESTO FEMINISTA, Jessa Crispin
L’autora es proposa sacsejar un moviment que li sembla haver-se fet tan universal que ha acabat resultant innocu, i per aconseguir-ho senyala totes aquelles qüestions, actuacions i consignes que estan desviant el feminisme del seu veritable objectiu. Un moviment que hauria de treballar per eradicar la opressió que pateixen totes les dones, no només les blanques, benestants o amb estudis, i que s’hauria d’esforçar per construir un món més just i en pau, desmuntant l’aliança entre el patriarcat i el capitalisme. Per arribar en aquesta fita, Crispin posa el dit a moltes nafres: la forma com les dones utilitzen el poder, l’individualisme que hi pot haver darrera d’aconseguir la igualtat amb els homes, la banalització de les consignes convertides en tendència de moda i, sobretot, el fet que s’hagi perdut de vista que el feminisme és un moviment polític pel canvi social.
Lince ediciones. pàgs 112, preu 15
LA MARE DE TOTES LES PREGUNTES, Rebecca Solnit. Traducció de Marina Espasa
Perquè no has tingut fills? Aquesta pregunta directa i provocadora, li han fet i, en públic a l’autora en diferents moments de la seva vida acadèmica; com activista, feminista, historiadora, i escriptora. Solnit reflexiona sobre què hi ha darrera d’aquesta qüestió, que no es faria mai a cap home. Textos d’entre 2015 al 17, carregats d’intel•ligència i força, ja siguin per parlar del DRET a no respondre, de silencis imposats, violències i misogínies, i també sobre alguns referents literaris amb perspectiva de gènere, tot plegat reflexions per a un debat sempre actual, de l’autora d“Els homes m’expliquen coses”. Segons Barbara Ehrenreich, Solnit és una de les veus més captivadores de l’actual revolució feminista.
Angle editorial, pàgs 230, preu 16
CONTRA LOS HIJOS, de Lina Meruane
Versió revisada i ampliada del publicat el 2014, aquest assaig que al començament sembla una divertida diatriba contra la insistencia dels estats neoliberales en fer-nos procrear, contra la criança intensiva i les llargues lactàncies dels nous moviments amparats en l’actual discurs ecologista, l’autora Xilena (de Sangre en el ojo o Volverse palestina, entre d’altres), questiona en un divertit i interessant anàlis, com l’imperatiu de ser mare ha estat usat per mantenir les dones fora de l’espai públic, l’estat de la parella contemporània, la discriminació laboral, els actuals sistemes educatius, el desig de ser mare o no, i més. Un debat obert i una provocació contra el retorn d’un model conservador que preten retornar les dones a casa.
Random House, pàgs 191, preu 8.90
(reedició ) LA CREACIÓN DEL PATRIARCADO, GERDA LERNER
Escrit l’any 1986, editat per Crítica el 1990, i exhaurit durant més de 15 anys, torna a la llum, gràcies a l’editorial Katakrak. Un llibre de referència del que han begut molts d’altres, per comprendre i construir paràmetres històrics que ajuden a entendre la realitat en la seva complexitat, l’autora fa un apropament a l’Antiga Mesopotàmia a través de fonts primàries, amb el propòsit d’entendre de manera complexa com es va construir aquest ordre social.
Lectura fonamental i alhora polèmica per afrontar un tema cabdal que ens ha marcat la història social i política del feminisme.
L’autora historiadora i activista. Després de fugir del nazisme a la infància i establir-se a EUA, va tenir una trajectòria vital en què la implicació política i l’estudi van anar de la mà. Als seus 91 anys va participar en el moviment Occupy Wall Street, el 2011. Ha estat una de les principals responsables que la Història de les dones sigui reconeguda com un espai propi de la investigació historiogràfica. Va impulsar la primera càtedra d’Història de les Dones a la Universitat Sarah Lawrence a NY el 1968.
Katakrak Liburuak, pàgs 424, preu 25
EL PELIGRO DE LA HISTORIA ÚNICA, Chimamanda Ngozi Adicie
En aquest breu encara que contundent discurs, -en la línia del Tothom hauria de ser feminista i del Estimada Ijeawele o Manifest feminista en quinze consells- la reconeguda escriptora nigeriana ens fa una crida urgent a rebutjar aquells relats únics incapaços de reconèixer la nostra condició més humana. “Moltes històries importen. Les històries s’han fet servir per deshumanitzar i calumniar, però les històries també es poden utilitzar per donar poder i per humanitzar. Les històries poden trencar la dignitat d’un poble, però també podem reparar aquesta dignitat trencada” Un petit llibre que convida a la lectura de molts altres llibres… En la versió en castellà, la filòsofa Marina Garcès dialogant amb l’autora nigeriana, tanca el text amb una reflexió pròpia sobre les històries d’una idea i el perill que comporta reduir-les de manera unívoca. Una sorpresa de col·laboració per aquesta edició!
Ambdues edicions preu 4,90
Les tres novel·les de l’autora: La flor púrpura, Medio sol amarillo i Americanah, i els relats Algo alrededor de tu cuello, ara en edició de butxaca.
MARIA AURÈLIA CAPMANY, L’ÈPOCA D’UNA DONA, d’Agustí Pons.
Edició Commemorativa del centenari (1918 – 2018)
Edició augmentada de la biografia d’una dona estimada, compromesa amb el temps, la cultura i el país. Feminista, escriptora, traductora, impulsora cultural, política… Vital , dinàmica i perspicaç que treballà incansablement per la nostra cultura des de diferents àmbits i per la ciutat que tan estimava. De la mà del seu biògraf i amic Agustí Pons ens endinsem en un recorregut biogràfic que és el llegat cultural i social d’una dona extraordinària i d’una època.
Meteora i Ajuntament BCN. pàgs 475, preu 22
CUINES DE BARCELONA, Isabel Segura Soriano
El darrer llibre de la nostra historiadora feminista especialitzada en dones i ciutat, aborda en aquest assaig, la història de Barcelona des de les cuines. I ho fa com sempre, amb una mirada transversal on conflueixen aquí, els discursos arquitectònics, tecnològics i les propostes feministes. No podem concebre la ciutat sense les cuines on s’hi cou la vida.
Comanegra, pàgs 201, preu 24
ASSAIG MEDI AMBIENT
MEDIO AMBIENTE Y SALUD, Mujeres y Hombres en un mundo de Nuevos riesgos. Carme Valls-Llobet . Amb pròleg d’Alicia H. Puleo.
En la línia de la preocupació feminista que inicià el col·lectiu per a la salut de les dones de Boston en el darrer terç del segle XX , aquesta obra d’investigació mèdica i científica, ens mostra entre moltes altres coses la vulnerabilitat dels nostres cossos a les noves contaminacions existents tant dins l’àmbit domèstic com laboral. Un material absolutament nou i necessari per poder estar atentes a les agressions que rebem cada dia, mostrant-nos, amb una guia de prevenció al final de cada capítol com poder evitar-les. El llibre Medio Ambiente i Salud es una reivindicació al concepte de salut com a goig i qualitat de vida, i una crida a la consciència de les autoritats polítiques i sanitàries. Especialitzat sí, però alhora molt llegible, tothom en el camp de la salut l’hauria de tenir. Contaminació Ambiental/ Ecofeminisme/ agrotòxics / Xenoestògens / Condicions de treball i toxicitat ambiental/ Càncer / Obesitat i Diabetes Mellitus / Radiacions i Camps Electromagnètics/ Alteracions del cicle menstrual/ Sensibilitat Química Múltiple/ Dret a la Salut.
Editorial Cátedra. Col·l.feminismos. 514 pàg. 25
INFERIOR. Cómo la ciencia infravalora a la mujer y cómo las investigaciones reescriben la historia, Angela Saini
Enginyera i periodista científica reconeguda a nivell mundial, amb publicacions a diverses revistes científiques i també al servei mundial de la BBC. En aquest tercer llibre desmunta la falsa veritat biològica sobre la debilitat física o mental de les dones, per seguir de manera científica contra els molts prejudicis de la ciència en aquest, nostre camp. Diu al pròleg, titulat Fuertes :
“La ciencia no es un lugar neutro, independizado de la ideología, lo que explica que los resultados que arrojan no pocos estudios científicos, se acaben pareciendo sospechosamente a los prejuicios de la época y de quines los llevan a cabo”. En general es confia en que els científics proporcionen dades objectives i lliures de prejudicis.. però quan es tracta de dones, això no sempre és així. Amb un estil original i rigorós indaga sobre una de les creences més arrelades sobre homes i dones convidant-los a ells, a guanyar amb el canvi ja que l’home és en si un problema a la cerca de solució-. …I si quan acabeu voleu seguir investigant, ens ofereix una extensa bibliografia, dividia pels diferents capítols que treballa al llibre.
Círculo de Tiza, pàgs 383, preu 24
VULVES, VAGINES, VOLCANS LATENTS
SIN REGLAS, Erótica y libertad femenina en la madurez. Anna Freixas
Conèixer el cos i el desig i disposar dels recursos necessaris per marcar límits, expressar desitjos i rebutjos suposa un plus de gran importància en la satisfacció sexual a totes les edats, que sembla més fàcil d’aconseguir a mesura que passen els anys. Més de set-centes dones més enllà de la menopausa han participat responent un ampli qüestionari de l’autora per presentar-nos un llibre que trenca silencis, qüestiona i ens qüestiona, obre camins i ens mostra la simfonia de veus que ens caracteritza. Del descobriment de nous desitjos a l’assexualitat, de l’autoerotisme a una sexualitat més pausada. Una lectura imprescindible per a moltes, d’una autora que és referent per la seva trajectòria i la seva lúcida mirada feminista.
Capitan Swing, 206 pàg. Preu 17
LA MUJER OCEÁNICA. Una visión transformadora de la sexualidad femenina. Myriam Peña Sánchez-Garrido
El contingut de Mujer oceánica representa simbòlicament una cistella plena de dons i regals per a cadascuna de nosaltres al servei de la necessària connexió amb al nostre cos i la nostra energia femenina. Aquesta cistella Myriam la ha anat omplint de coneixements, de pràctiques i de vivències sobre la sexualitat femenina taoista, que ja ha tramés a moltes dones mitjançant la seva Escuela de mujeres, i que ara posa per escrit donant la possibilitat que aquests coneixements i pràctiques arribin a moltes més. Com diu l’autora del pròleg, Carmen Enguita, en aquest llibre “trobaràs inspiració per viure la teva essència femenina i pràctiques quotidianes per a la teva sexualitat”. Gaia Ediciones. pàgs 350, preu 14
MONÓLOGOS DE LA VAGINA, Eve Ensler
Nova edició actualitzada
Diu la cita del NY Times, «probablement l’obra de teatre polític més important de la darrera dècada» Clarament és la MÉS per al feminisme, i la més representada per centenars de grups a tants països diferents. Una obra que va impulsar el moviment V-Day, per ajudar a dones diverses, a lluitar i protegir-se contra la cultura de la violació. L’autora en parla a la introducció imperdible per aquesta re-edició, que celebrem -més de 10 anys exhaurit el llibre…- gràcies al vintè aniversari. Una lectura que és tan fresca, divertida i, per què no?necessària, ara com l’any 1998 en que la gran Ensler va tenir la lucidesa d’aquest brillant text, que o bé al sofà o al teatre, ha fet felices a milers de dones d’arreu. Riure o plorar, recordar, Sentir …
Ediciones B, pàgs 272, preu 16,90
EL FRUTO PROHIBIDO, de Liv Strömquist
Un còmic de no ficció, sobre la història cultural de la vulva que rastreja la visibilització, entre el sacre i el delicte, entre la fòbia i el delit, que la cultura patriarcal ha fet davant la representació del sexe femení, es a dir: LA VULVA, en les diferents èpoques de la història. Al llarg dels set capítols, Strömquist -mitjançant les seves particulars il·lustracions, combinades amb la substància sovint hilarant, dels seus arguments, carrega contra tants eufemismes ridículs, informacions garrafals i mai complertes, sobre temes com l’aspecte, la funció i tot el que se n’ha pogut dir al llarg dels temps…
Reservoir Books, preu 18.90,
estoc actual mínim… com tot, es pot deixar per la propera ocasió! 😉
REDORDATORIS
Diario de un cuerpo de Erika Irusta i la seva “coño escritura”. Els Clàssics com La luna Roja de Miranda Gray o El Viatge al cicle menstrual de l’Anna Salvia, Cuerpo de Mujer, Sabiduria de mujer de la gran C. Northrup i tota la seva nova bibliografia, entre d’altres. Llibres per a totes les edats des de les joves menstruants a les que ja no ho son.
I altres novetats: Maiku descubre Luna roja, d’Arianna Ruffinengo, o la V de Vagina, Guia completa para la Mujer. Llavor de lluna, el meu primer Diari lunar, per les mes joves i el Tresor de Lilith de Carla Trepat, per les més petites. Molts dels títols en castellà i català.
AUTORES DE SEMPRE A PRÒLEG
Reedicions, traduccions i novetats: Totes molt recomanables
Escrito en el cuerpo i Fruta prohibida de Winterson, i El Color Púrpura d’Alice Walker
Traduccions: ara en català Lèxic Familiar per Elena Rodriguez, de Ginsburg s’està traduint gran part de la seva obra al català, aquesta edició amb pròleg de LluciaRamis.
La Teoria king kong, el super vendes de Despentes que des de la primera edició -Melusina 2007- ha pujat any rere any, i ha reeixit gràcies a la traducció en català de Maria Cabrera i la nova edició de Random en castellà.
CIÈNCIA-FICCIÓ
De qualitat, dóna peu a una literatura reivindicativa, de crítica social i política, com ho pot ser la lectura d’un assaig, amb la virtut de la imaginació, la creativitat i el viatge que comporta.
L’edició preciosíssima i en català per primera vegada, d’ELS DESPOSSEÏTS, de la Ursula K. Le Guin, gràcies a Raig Verd edicions amb la traducció de Blanca Busquets. I com a part del seu llegat literari, el seu assaig recentment publicat per Circulo de tiza, Sobre la escriptura, la lectura i la imaginació: CONTAR ES ESCUCHAR…
La recent i completíssima edició de la novel·la pòstuma de Mercè Rodoreda, La Mort i la primavera amb l’epíleg d’Arnau Pons, ara també traduïda i al castellà per Eduardo Jordá.
L’editorial Akal, ens ofereix la traducció al castellà d’una de les obres precursores de la CF feminista: Herland de Charlotte Perkins Gilman, traduïda per Cecilia Merondo, que l’ha titulat Matriarcadia , més coneguda per com Terra d’elles en la versió catalana que totes coneixem.
Margaret Atwood, la serie que estrena segona temporada l’ha acabat de fer popular arreu.Reedició del Cuento de la criada, ara ja en català: El conte de la serventa, edició de Quaderns Crema i traducció de Xavier Pàmies.