Dimarts 19 maig 2026

Dimarts 19 maig 2026

Compartir

La RAI i EJECON impulsen el talent femení en l’àrea tecnològica.

La ‘Real Academia de Ingeniería’ (RAI) i l’ ‘Asociación Española de Ejecutivas y Consejeras’ (EJECON) han signat un acord (26-04-2016) de col·laboració per impulsar el talent femení STEM (Science,Technology, Engineering & Mathematics) amb especial èmfasi en l’àmbit de l’enginyeria i la tecnologia.

La signatura d’aquest acord té com objectiu animar a les dones a estudiar carreres d’enginyeria i estudis relacionats amb el sector tecnològic. Impulsar a les dones perquè participin en un sector d’alt valor estratègic com és el tecnològic, resulta vital per al nostre país, amb la industria 4.0. com a teló de fons: la revolució tecnològica ens porta un nou model econòmic que generarà en els propers anys 900.000 llocs de treball d’alta qualificació professional.

Per això la RAI i EJECON portaran a terme projectes i iniciatives que animin a les nenes i joves a estudiar carreres d’enginyeria, doncs ara el percentatge de dones a escoles politècniques en pocs casos supera el 25 per 100. En paral·lel, impulsaran l’ascens de les dones enginyeres a llocs d’alta direcció, inclosos els Consells d’Administració tant d’empreses publiques com privades, donant-los-hi més visibilitat publica.

“Des de la ‘Real Academia de Ingeniería’ estem animant a les nenes i joves a buscar i reclamar el seu lloc en aquest nou món tecnològic que s’està gestant, perquè necessitem comptar amb tot el talent disponible, sense distinció de gènere. Dones emprenedores que aspirin a ser lidereses tecnològiques”, ha manifestat el president de la ‘Real Academia de Ingeniería’ Elías Fereres Castiel.

Nerea Torres, presidenta de l’ ‘Asociación de Ejecutivas y Consejeras’, diu que “a EJECON la falta de dones en carreres STEM (Ciència, Tecnologia, Ingenieria i Matemàtiques) ens preocupa perquè és en aquestes àrees on s’espera una gran demanda de professionals en els propers anys. La transformació digital que s’està produint a la nostra societat a un ritme vertiginós, requereix del lideratge de dones i homes per assegurar la innovació i creació de riquesa, ara i en el futur”.

La RAI s’ha consolidat i actua com un “Think & Do Tank”. Exerceix de motor de canvi en els ecosistemes educatius, innovadors i industrials mitjançant diverses iniciatives orientades a la consolidació de la enginyeria espanyola com a palanca de millora de la competitivitat de les nostres empreses.

A EJECON, mitjançant la implicació personal dels seus associats i associades creuen fermament que és possible un canvi en la societat. Per això posen tot el seu esforç per visibilitzar el talent i per aconseguir una situació d’equilibri basada en el ‘#talentoSINgénero’, en l’ absolut convenciment que la diversitat és l’autèntic motor de la innovació i la font de competitivitat i rendibilitat.  

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

La primera aviadora catalana, Maria Pepa Colomer, ja té biografia

Mari Pepa Colomer va ser la primera dona del nostre país a obtenir el títol...

opinio_20n

Garantir una renda per garantir la vida: La renda bàsica com a mesura de redistribució feminista

Set de cada deu persones pobres al món són dones. A l'Estat espanyol, hi ha...

Catalunya: Dos projectes del Departament de Salut han estat guardonats per Diario Médico

El Contracte de Risc compartit en nous fàrmacs i l’Estudi de Nutrició i Risc Cardiovascular...