Dimarts 17 juny 2025

Dimarts 17 juny 2025

Compartir

Internacional – Colòmbia:Canviarem el Món amb les Nostres Idees / La Independent / Notícies gènere

La Xarxa Internacional de Dones de Negre, juntament amb la Ruta Pacífica de les Dones (Colòmbia), estan preparant la XV Trobada Internacional, serà la primera que se celebri en un país llatinoamericà. La cita està prevista del 22 al 26 de novembre a Bogota 

 


Foto de la Ruta Pacifica de Mujeres

 

 

Aquesta trobada coincidirà amb el 25 de Novembre, Dia Internacional contra la Violència vers les Dones. Per a la Ruta Pacífica aquesta és la data  quan el Feminisme d’ Amèrica Llatina es mostra contundent contra les Violències i Feminicidis i concretament a Colòmbia, donant visibilitat als efectes de les guerres en la vida i en el cossos de les dones.

L’objectiu de la trobada es basa en: el debat d’aspectes crucials per a l’Enfortiment de la Xarxa Internacional de Dones de Negre; en l’impacte de les guerres i el militarisme en la vida del planeta i el seu medi;  en la producció d’armes juntament amb la creació de conflictes,la seguretat, i les multinacionals; i en el debat sobre el futur de la Xarxa Ineternacional de les Dones de Negre, en aspectes polítics, d’organització i d’intercanvi.

Segons la ruta Pacifica a Colòmbia es viu un conflicte armat des de fa 60 anys, on s’han violat els drets humans amb les seves greus conseqüències, i havent estat les dones les més perjudicades. La militarització ha impregnat la vida social i ha centrat la seguretat en l’armamentisme, sent la violència l’única manera de resoldre els conflictes, utilitzant la força i el militarisme.

Des de l’organització d’aquesta Trobada es fa una crida perquè les dones del món, feministes, dones que treballen contra les guerres, participin aportant idees i fent propostes.

 

 

 

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Estat espanyol: Carta oberta del Forum de Política Feminista al President de Grècia / La Independent / Notícies gènere

El Forum de Política Feminista ha adreçat una Carta oberta al President de Grècia, davant...

PARIS: JORNADES Comunitats impossibles, amb la intervenció d’Hélène Cixous i Jean-Luc Nancy

Sota el títol “Communautés impossibles/Impossible Communities”, aquestes jornades es proposen problematitzar el concepte de comunitat...

Cedaw mios

Juani Rishmawi: Igualtat i dret a la salut de les dones Palestines

Ahir, 21 d’octubre, va tenir lloc a Ca la Dona (Barcelona), una trobada amb...