Diumenge 24 setembre 2023

Diumenge 24 setembre 2023

Compartir

Estat – Galicia: LLIBRE Biografia de Rosalía de Castro. Primer volum. / La Independent / Notícies gènere

María Xesús Lama*, investigadora del Centre de recerca ADHUC – Teoria, Gènere, Sexualitat, és l’autora de Rosalía de Castro: Cantos de independencia e liberdade (1837-1863), primer volum de la biografia que es publica a l’Editorial Galaxia. De manera rigorosa i malgrat les moltes dificultats en la documentació de la vida de Rosalía de Castro, Lama s’endinsa en la vida de l’autora més enllà dels prejudicis que han condicionat els relats biogràfics disponibles.

S’aborden els origens familiars sense traumes, l’educació de l’autora i la seva formació ideològica, així com els seus esforços per esdevenir actriu i després escriptora professional en un entorn social de canvi i ebullició ideològica en l’àmbit polític i cultural. Aquest primer volum inclou un apropament a les seves primeres obres, fins a la publicació de Cantares gallegos.

Més informació

 

*María Xesús Lama, investigadora del Centre de recerca ADHUC – Teoria, Gènere, Sexualitat, és l’autora de Rosalía de Castro: Cantos de independencia e liberdade (1837-1863), primer volum de la biografia que es publica a l’Editorial Galaxia.

 

María Xesús Lama, ADHUC, Rosalía de Castro, llibre, Editorial Galaxia, biografia

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Begoña San José i Joaquima Alemany guardonades amb el premi Ma Lluïsa Oliveda Puig

    La feminista Begoña San José, cofundadora del Fòrum de Política Feminista, i Joaquima...

Barcelona: Dinar intercultural Cuinant Cultures: Els homes cuinen contra la violència

Divendres, 25 de novembre   a les 14:30 h Dinar intercultural Cuinant Cultures: Els homes cuinen...

L’ICD i el seu lideratge. Cessament de la Presidenta de l’ICD.

  Teresa Pitarch serà cessada oficialment pel govern la setmana vinent, dimarts que ve, després...