Saturday 02 December 2023

Saturday 02 December 2023

Compartir

Estat – Galicia: LLIBRE Biografia de Rosalía de Castro. Primer volum. / La Independent / Notícies gènere

María Xesús Lama*, investigadora del Centre de recerca ADHUC – Teoria, Gènere, Sexualitat, és l’autora de Rosalía de Castro: Cantos de independencia e liberdade (1837-1863), primer volum de la biografia que es publica a l’Editorial Galaxia. De manera rigorosa i malgrat les moltes dificultats en la documentació de la vida de Rosalía de Castro, Lama s’endinsa en la vida de l’autora més enllà dels prejudicis que han condicionat els relats biogràfics disponibles.

S’aborden els origens familiars sense traumes, l’educació de l’autora i la seva formació ideològica, així com els seus esforços per esdevenir actriu i després escriptora professional en un entorn social de canvi i ebullició ideològica en l’àmbit polític i cultural. Aquest primer volum inclou un apropament a les seves primeres obres, fins a la publicació de Cantares gallegos.

Més informació

 

*María Xesús Lama, investigadora del Centre de recerca ADHUC – Teoria, Gènere, Sexualitat, és l’autora de Rosalía de Castro: Cantos de independencia e liberdade (1837-1863), primer volum de la biografia que es publica a l’Editorial Galaxia.

 

María Xesús Lama, ADHUC, Rosalía de Castro, llibre, Editorial Galaxia, biografia

 

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Masculinitats i Diversitat cultural

    El passat divendres 25 d’octubre va tenir lloc a l’Institut Català de les...

Xarxa feminista Berta Cáceres, teixint Feminismes

Per Líria Gordillo Piña. SemLac Teixir feminismes a Cuba des de la vida quotidiana, espais...

Les dones perden a les eleccions catalanes

Només quatre dones són caps de llista electes entre vint-i-tres caps de llista de set...