Monday 12 October 2026

Monday 12 October 2026

Share

Benestar Social i Família començarà a desplegar la Llei d’acollida aquest 2012 a 24 municipis i 8 comarques

 El director general per a la Immigració del Departament de Benestar Social i Família, Xavier Bosch, ha avançat al parlament  que la Generalitat té previst començar a desplegar la Llei d’acollida de les persones immigrades i les retornades a Catalunya aquest 2012 a través de 24 municipis i 8 comarques. Seran poblacions d’arreu del país amb més d’un 18 % de població estrangera. Després de consolidar i avaluar el primer desplegament durant el 2013, s’ ampliarà a 44 municipis i 28 comarques el 2014 i a tot el territori el 2015.
 

La normativa instaura  un servei de primera acollida que ofereix formació bàsica en llengua catalana, estrangeria, mercat laboral i societat d’entorn. Els usuaris i les usuaries que n’acreditin l’aprofitament obtindran un certificat que els serà d’utilitat per als informes d’estrangeria, entre d’altres.  la Llei també fomenta els Plans d’Acollida Especialitzada per tal d’adaptar els serveis d’atenció ciutadana a la diversitat de la població catalana. 

L’operatiu equivaldrà, segons Bosch, a “una intensa campanya de formació d’adults per a persones nouvingudes i per aquelles que, malgrat viure a Catalunya des de fa temps, encara manifesten mancances de coneixements bàsics com per a poder desenvolupar-se lliurement i en condicions d’igualtat, amb els mateixos drets i els mateixos deures”. 

.

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Valencia:MANIFEST 19J. Basta de terrorismo Machista. Plataforma 7N.

En el que portem d’any són …… .. les dones assassinades per la violència...

Barcelona: Roda de Premsa i Manifestació. Campanya pel Dret a l’Avortament Lliure i Gratuït

La Campanya pel Dret a l’Avortament Lliure i Gratuït, en el marc de la commemoració...

Internacional. ONU: Petició per modificar declaració política Beijing + 20 / La Indepent / Notícies gènere

Segons la Plataforma Beijing + 20 Societat Civil Espanyola, hi ha el risc, que sota...