El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) té entre altres missions la d’integrar la respectiva de gènere en els mitjans de comunicació públics del país, un repte molt lluny de ser assumit i que sovint és reivindica des de la societat civil. Caldrà veure si la col·laboració i per tant els mitjans i recursos que el CAC proporcioni tenen la visió de gènere.
La col·laboració entre la Conselleria d’Ensenyament i el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) és nou pas cap per integrar la comunicació i els continguts audiovisuals en les escoles catalanes. Amb el conveni signat es pretén implementar un projecte d’educació en comunicació per tal que els alumnes tinguen les competències i els recursos necessaris per a adoptar un criteri propi i sàpiguen analitzar i crear continguts audiovisuals.
Les escoles catalanes fa anys que han introduït la comunicació i els continguts audiovisuals en les seues aules, un aprenentatge, moltes vegades iniciat per la voluntat de les direccions i del professorat, que incorpora la innovació i espais de creativitat i d’imaginació. Els recursos audiovisuals poden ser eines educatives (en molts casos substitutoris de llibres) que permeten fomentar la creativitat i la potencialitat d’habilitats.
Les tècniques i recursos audiovisuals fomenten l’ingeni i el treball en comú, poden promoure maneres i formes diferents del treball dins de l’aula, incorporant el treball col·laboratiu i participatiu.
La consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, i el president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, han signat el conveni de col·laboració que entre altres preveu un seguit d’actuacions conjuntes, com ara difondre eines i materials didàctics elaborats pel CAC en el marc del programa eduCAC, també pretén proporcionar, fonamentalment a les escoles, però també a les famílies, recursos educatius per fer un ús crític i responsable dels mitjans de comunicació.
Està previst que el programa sigui implementat en el curs escolar 2017/2018 en les escoles del cicle superior de primària i de secundària obligatòria. La implementació inclourà un seguiment específic de quatre escoles pilot.