Diumenge 01 novembre 2026

Diumenge 01 novembre 2026

Compartir

LLEIDA: TESI DOCTORAL “La col·lecció ‘La sonrisa vertical’ i la representació literària de les minories sexuals” / La Independent / Notícies gènere

La doctoranda Estrella Díaz Fernández, investigadora del Centre Dona i Literatura, defensarà la seva tesi doctoral* dirigida per Rafael M. Mérida Jiménez (Universitat de Lleida) i titulada “La colección ‘La sonrisa vertical’ y la representación literaria de las minorías sexuales”. 

Aquesta col·lecció de narrativa eròtica va néixer en plena Transició democràtica amb l’objectiu de rescatar un gènere literari fins aleshores censurat per les lleis franquistes i apostar per la narrativa de joves autores i autors, tant en llengua catalana com espanyola.

Tenint en compte l’època turbulenta en què es va gestar i l’aposta ideològica de l’editorial, els volums tenien una notable voluntat de ruptura política i moral. Aquesta tesi doctoral pretén oferir una anàlisi de les molt diverses creacions d’escriptores i escriptors d’Espanya i Hispanoamèrica que, en especial, van afavorir la representació de personatges lèsbics entre 1977 i 2014 amb l’objectiu de valorar la seva entitat literària i la seva rellevància històrica i social.

 

*Dimarts 23 de maig de 2017 a les 11h

Sala de Juntes del tercer pis (sala 331), Facultat de Lletres, Campus Rectorat, Universitat de Lleida, Pl. Víctor Siurana 1. Lleida

 

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Dones en moviment, teixint trama col·lectiva

Dones en moviment, o moviments de dones construint trames de sustentació en temps de ferocitats,...

Catalunya: L’ICD reforça l’assistència i protecció a les dones que pateixen violències masclistes en municipis de menys de 20 mil habitants / La Independent / Notícies gènere

L’Institut Català de les Dones (ICD) ha creat una nova convocatòria d’ajuts de 700 mil...

A Itàlia es confirma que l’extrema dreta i el masclisme van de braçet per agredir les dones

Després de dècades de lluita per l’autonomia femenina, marcada per fites del feminisme com la...