Dimarts 10 març 2026

Dimarts 10 març 2026

Compartir

Europa: Griselda pastor, Premio Ernest Udina a la Trajectòria Europeista 2018 / La Independent / Notícies Gènere

L’Associació de Periodistes Europeus de Catalunya (APEC), coincidint amb el Dia d’Europa (9 de maig) ha anunciat que Griselda Pastor, periodista amb dilatada experiència com a corresponsal a les institucions europees, ha guanyat el Premi Ernest Udina a la Trajectòria Europeista 2018, que concedeix aquesta associació.

 

 

Ramon Vilaró, president de l’APEC, va explicar que el jurat ha valorat “la llarga trajectòria de Griselda Pastor com a corresponsal de la Cadena SER a Brussel·les des d’on ha informat dels principals capítols de la història europea, de l’euro a l’ampliació, de la crisi econòmica a la dels refugiats i el Brexit, entre molts altres.” Així mateix, també destaca “l’energia i passió que posa en les seves cròniques radiofòniques” i “l’esforç professional de treballar en el mitjà ràdio a Brussel·les per sintetitzar i explicar l’actualitat europea”.

Pastor informa des de Brussel·les de l’actualitat de la UE per a la Cadena SER des del 1998, una tasca que ja li va valer ser reconeguda amb el premi Salvador Madariaga de ràdio l’any 2004. Anteriorment, s’havia fet càrrec de la informació política de la Cadena SER-Catalunya des de Ràdio Barcelona (1990-1998), on va arribar després de passar pels estudis de l’emissora a la seva ciutat natal, Tarragona, on també exercia de corresponsal de l’Agència EFE.

Enguany, va dir Vilaró, l’APEC vol “reconèixer la feina dels corresponsals catalans que treballen actualment a Brussel·les en unes condicions molt més precàries que fa un temps i que els aboca, en alguns casos, a situacions laborals intolerables”.

El guardó del premi, que compta amb el suport de la Comissió i el Parlament Europeu a Barcelona així com la Fundació Bancària “la Caixa”, serà una escultura de l’artista Enric Pladevall i un retrat del dibuixant Oriol Malet.

També han rebut el guardó en el passat: Jaume Arias, Margarita Rivière, l’Agence Europe, Andreu Claret, Cristina Gallach, Martí Anglada, Soledad Gallego-Díaz, David Gardner, Eliseo Oliveras, Nick Malkoutzis, Samuel Aranda i Can Dündar.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Drina Ergueta

Drina Ergueta

Periodista y antropóloga. Comunicación y feminismo son sus temas predilectos desde hace más de una década. Articulista en medios bolivianos y portales feministas de España/México.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Catalunya: Isabel Muntané, premi Aspasia 2019 / La Independent / Notícies gènere

La periodista Isabel Muntané ha estat guardonada amb el Premi Aspasia 2019 que atorga l’Associació...

Carme Porta Abad

Sobre compromisos electorals: LGTBI

OPINIÓ El 22 de setembre d’enguany el moviment LGTBI de Catalunya va citar les diferents...

Comunicado / Declaratoria VI Encuentro de la Red Internacional de Periodistas con Visión de Género

El VI Encuentro de la Red Internacional de Periodistas con Visión de Género, reunido en...