En la presentació que s’ha fet, per part del director de l’Agència Catalana del Consum (ACC), Alfons Conesa, de l’estudi” Els joves i la presència de la publicitat en la seva vida quotidiana” no hi ha cap indicador diferencial entre noies i nois, entre els i les adolescents. En tota la presentació el tracte informatiu és: els adolescents i els joves.
L’estudi —elaborat per l’equip pedagògic de l’ECC i de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), a partir d’una mostra representativa de 1.443 estudiants catalans de Secundària d’entre 11 i 18 anys— diu que el 59% dels adolescents catalans identifica la publicitat amb els mitjans convencionals, sobretot audiovisuals, i relaciona les marques majoritàriament amb roba i complements, un 20% se situa en un perfil que la relaciona amb els mitjans no convencionals i, un 9% la relaciona amb tots dos mitjans indistintament.
Preguntats per la publicitat en general, el 88,64% reconeixia mitjans convencionals, davant el 7,66% que considerava mitjans no convencionals. Sobre la publicitat de marques concretes, tot i continuar donant importància majoritàriament als mitjans convencionals (en un 67,74%), augmentava la rellevància dels mitjans no convencionals fins al 24,17%.
L’estudi conclou que els joves catalans coneixen gran quantitat de marques. De fet, van citar un total de 543 marques diferents, un 33% més que en el primer estudi, realitzat al 2007. Així mateix, els joves enquestats associen a una mateixa marca gran diversitat de productes i serveis però destaquen molt especialment els productes de roba i complements, seguit a gran distància dels objectes personals i esport. Destaca, així mateix, el baix coneixement de marques associades a productes/serveis d’oci.
La prersentació d’aquest estudi ha coincidit amb amb el 9è aniversari de la creació de l’Escola del Consum de Catalunya (ECC): Des de la seva creació, a l’octubre de 2003, han assistit a les seves activitats educatives al voltant de 175.000 persones, entre alumnat, famílies i professionals del món de l’educació i del consum
.