sábado 12 octubre 2024

sábado 12 octubre 2024

Presentació sense indicadors de gènere d’un estudi sobre el consum d’adolescents catalans

En la presentació que s’ha fet, per part del director de l’Agència Catalana del Consum (ACC), Alfons Conesa, de l’estudi” Els joves i la presència de la publicitat en la seva vida quotidiana” no hi ha cap indicador diferencial entre noies i nois, entre els i les adolescents. En tota la presentació el tracte informatiu és: els adolescents i els joves.

L’estudi —elaborat per l’equip pedagògic de l’ECC i de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), a partir d’una mostra representativa de 1.443 estudiants catalans de Secundària d’entre 11 i 18 anys— diu que el 59% dels adolescents catalans identifica la publicitat amb els mitjans convencionals, sobretot audiovisuals, i relaciona les marques majoritàriament amb roba i complements, un 20% se situa en un perfil que la relaciona amb els mitjans no convencionals i, un 9% la relaciona amb tots dos mitjans indistintament.

 Preguntats per la publicitat en general, el 88,64% reconeixia mitjans convencionals, davant el 7,66% que considerava mitjans no convencionals. Sobre la publicitat de marques concretes, tot i continuar donant importància majoritàriament als mitjans convencionals (en un 67,74%), augmentava la rellevància dels mitjans no convencionals fins al 24,17%. 

L’estudi conclou que els joves catalans coneixen gran quantitat de marques. De fet, van citar un total de 543 marques diferents, un 33% més que en el primer estudi, realitzat al 2007. Així mateix, els joves enquestats associen a una mateixa marca gran diversitat de productes i serveis però destaquen molt especialment els productes de roba i complements, seguit a gran distància dels objectes personals i esport. Destaca, així mateix, el baix coneixement de marques associades a productes/serveis d’oci.

La prersentació d’aquest estudi ha coincidit amb amb el 9è aniversari de la creació de l’Escola del Consum de Catalunya (ECC): Des de la seva creació, a l’octubre de 2003,  han assistit a les seves activitats educatives al voltant de 175.000 persones, entre alumnat, famílies i professionals del món de l’educació i del consum 
 

.

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

La Gran Logia Femenina d’Espanya

La Independent entrevista a la Gran Mestra, Teresa Alabèrnia, de la Gran Lògia Femenina d’Espanya...

Barcelona: III Premio ADHUC en estudios de género y sexualidad / La Independent / Notícies gènere

El Centro de investigación ADHUC-Teoria, Gènere, Sexualitat (Universitat de Barcelona) convoca la tercera edición del...

¿Por qué hacemos huelga el 8 de marzo?

#FemVaga Hace unas cuantas semanas, las activistas feministas de Catalunya se movilizan para llevar a...