viernes 29 marzo 2024

viernes 29 marzo 2024

Compartir

Les dones són una minoria també al Saló d’emprenedoria del MWC

No hay tr

aducción disponible

logo-mobile2x

 

 Al Mobile Word Congress s’ha realitzat la tercera edició del saló de l’emprenedoria tecnològica i de serveis per a mòbils, i cal destacar que les dones segueixen sent una veritable minoria.

Per tercer any consecutiu, el recinte de Montjuic ha donat cabuda a la innovació, en el 4YFN, Conneting Startups,  el saló de l’empreneduria novella,  que en aquesta tercera edició han ocupat uns 18.000 mts quadrats, i havien unes 500 empreses. Un recinte on sobresortia la joventut amb una activitat febril. Les  presentacions eren continúes, la cerca de financiació, el lliurament de targes i publicitat, també…

I en aquest “paisatge humà” tan masculí,  les dones emprenedores destacaven precisament  per ser tan poques. Malgrat que encara no es poden donar xifres oficials ( posteriorment les demanaren per a un reportatge més ample que publicarem la setmana que ve)  sembla que només un 5% de les Startups estan  dirigides o promogudes per dones. 

 

 

 

alt

Promotores d’Auca Digital: M.del Pilar Rodrígues i Asunción Muñoz

 

 

Però elles han crescut en presència i en propostes. I el dimarts algunes van ser ser protagonistes de  la presentació de “Women in Mobile” en la qual hi van van participar moltes dones i van ser escoltades per mols companys. I totes. I sembla que totes  ho tenen molt clar, i saben com moure’s en un ambient masculí i trobar la seva oportunitat.

A diferència del que es podia veure a l’immens recinte del MWC de la Gran Via de Barcelona, en el saló  4YFN de la plaça Espanya,  es mostrava  certa “igualtat” d’espai, per què tothom es va haver de conformar en treballar en  mòduls idèntics en els quals havia un taulell blanc, on només hi cabien dues persones, una tablett, i algú anunci petit. Però semblava que la majoria dels casos, amb aquest atrezzo en tenien suficient. Però tots, i sobre tot elles, que es troben en més dificultats per desenvolupar els seus projectes i  tenir garantit el finançement,  intentaven convèncer a inversors i business angels que també el futur del Mobile podia ser femení. Ho han aconseguit?. 

 

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Julia López

Julia López

Periodista, amb més 40 anys d’experiència en el món de la comunicació i com a redactora de mitjans. Co-fundadora i coordinadora de l’Associació Món Comunicació (AMC).
Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

La presidenta de l’ICD reivindica el talent femení per a una Catalunya amb futur

Montse Gatell va participar en el II Congrés internacional de lideratge femení que organitzà l’Escola...

Jornades GÈNERE I BENESTAR: REPTES I RESPOSTES FEMINISTES

Aquestes II Jornades de Recerca de l’iiEDG tenen com a un dels seus objectius mostrar...

Cataluña: ICD presenta el buscador de expertas para visibilizarlas / La Independent / Noticias género

En el marco de los actos de conmemoración del 8M, Día Internacional de las Mujeres,...