martes 18 agosto 2026

martes 18 agosto 2026

Compartir

La Jonquera: El MUME presenta l’exposició sobre Història i compromís de les germanes Úriz / La Independent / Notícies gènere

No hay traducción disponible

La directora general de Relacions Institucionals del Departament d’Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència, Carme Garcia, ha inaugurat l’exposició que acull el MUME “Pepita i Elisa Úriz Pi. De Badostáin a Berlín Oriental. Història i compromís de les germanes Úriz” (*). 

L’exposició, que es podrà veure des del 12 de novembre fins al 26 de febrer, mostra la trajectòria vital i professional de dues dones exemplars, Pepita i Elisa Úriz Pi. Les dues germanes, d’origen navarrès, van ser pioneres de la renovació pedagògica de principis del s. XX i van lluitar pels drets de les dones i els infants. Abans d’emprendre el camí d’un exili sense retorn, van ser professores a les escoles de magisteri a Girona, Lleida, Tarragona i Barcelona.

S’hi podran veure un reguitzell de panells explicatius amb textos imatges que sintetitzen la vida de les dues germanes. A través d’un muntatge en vitrines, es mostren publicacions de l’època que evidencien els canvis que s’estaven duent a terme en el camp educatiu, així com reproduccions de documentació diversa que palesa els pas d’aquestes dues professionals de l’ensenyament per l’Escola Normal de Magisteri de Girona. D’aquesta manera l’exposició contribueix a la recuperació de la memòria d’uns anys transcendentals per al nostre país.

La mostra ha estat produïda per l’Ajuntament del Valle d’Egües (Navarra) i ha comptat amb la col·laboració de la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la Societat d’Història de l’Educació dels països de llengua catalana, l’Associació d’amics del MUME i el Consell Comarcal de l’Alt Empordà.

 

(*) Des del 12 de novembre fins al 26 de febrer al Museu Memorial de l’Exili, c/Major, 43-47 – La Jonquera

Més informació

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Una mirada a l’obra plàstica de Felícia Fuster

No hay traducción disponible S’ha inaugurat l’exposició Felícia Fuster: Una mirada a l’obra en l’espai...

La bassa

Llegir és, per a mi, un dels plaers fonamentals en la vida però sobretot en...

Carmen Baroja, la hermana olvidada de Pío

El mundo de la edición esconde sorpresas que rompen con la realidad de los...