El proper 1 de febrer entrarà a Madrid el Tren de la Llibertat. Aquest tren té com a objectiu que es mantingui en vigència la llei actual de salut sexual i reproductiva i d’interrupció voluntària de l’ embaràs.
La idea segons els comunicats enviats, sorgeix de la Tertúlia Feminista Las Comadres i Mujeres por la Igualdad de Barredos (Astúries). Aquestes organitzacions han acordat organitzar el tren de la Llibertat, que sortirà d’Astúries amb el propòsit d’arribar a Madrid l’1 de febrer.
Tots els col·lectius de dones d’Astúries fan una crida a la resta d’associacions i a totes les dones en general, perquè se sumin a aquesta acció, ja sigui acompanyant-les en el viatge o creant-se el propi mitjà de transport des de tots els punts de l’Estat espanyol, amb l’objectiu d’unir-se en una lluita pels drets i llibertats de totes les dones.
Segons les organitzadores, és molt important que la trobada sigui a les 12 del migdia del dia 1 a l’Estació d’Atocha de Madrid, ja que hi haurà una rebuda per part de diferents col·lectius de dones amb una batucada-xaranga que partirà de la estació acompanyant a la manifestació en el recorregut fins al Congrés de Diputats.
El propòsit és lliurar el document “Perquè jo Decideixo”, al President del Govern, al President del Congrés, a la ministra Ana Mato, al ministre Gallardón i als diferents grups parlamentaris.
DEntre els actes previstos hi ha la convocatòria d’una gran Assemblea per la llibertat a la seu de CCOO de Madrid. La participació, oberta tant per a les organitzacions com a la ciutadania, té com a motiu principal “compartir punts de vista d’allò que és personal a tot allò que és col·lectiu d’aquest autèntic drama i retrocés per a totes les dones” segons les organitzadores.