Wednesday 14 October 2026

Wednesday 14 October 2026

Compartir

Estat Espanyol: La fotografia del patriarcat al Tribunal Suprem / La Independent / Notícies gènere

Ha generat moltes crítiques a les xarxes socials i els sectors feministes el posat absolutament masculí a la fotografia realitzada per a l’obertura de l’Any Judicial, el 9 de novembre passat, dels membres del Tribunal Suprem de l’estat espanyol amb Felipe VI, mostrant, un any més, l’absència de dones en aquests espais de poder.

 

El posat absolutament masculí contrasta amb les dades que assenyalen que cada vegada hi ha més dones en la carrera judicial. El 2018 representaven el 64%, sent jutgesses un 54% tot i que els alts càrrecs del sistema judicial són ocupats per homes en un 63 %, d’acord a dades oficials de la judicatura.

Al Tribunal Suprem hi ha 66 magistrats i només 14 magistrades, cap d’elles ha sortit a la foto oficial. Elles van acumular més anys d’antiguitat en la seva carrera judicial: 32,1, enfront dels 30,5 dels homes.

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Drina Ergueta

Drina Ergueta

Periodista y antropóloga. Comunicación y feminismo son sus temas predilectos desde hace más de una década. Articulista en medios bolivianos y portales feministas de España/México.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Argentina: Ha fallecido Eduardo Luis Duhalde, defensor de los DDHH

Nacido en octubre de 1939, ha muerto este 2 de abril el secretario de Derechos Humanos...

11 setembre 2013: gran cadena humana per la independència /La Independent/Notícies Gènere

La presidenta de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), Carme Forcadell, reescollida per un any més en...

Cuando el padre es Juez y Parte

Cuan«Le lavó la cabeza a mi hija/o». Con esta frase, los varones que ejercen violencia...