No hay traducción disponible
21 municipis de Catalunya impulsen un debat obert sobre els estereotips de la feminitat als mitjans de comunicació
L’Observatori de les Dones als Mitjans de Comunicació presenta com a activitat central d’aquest any 2016 una exposició amb la intenció de generar una reflexió al voltant d’algunes absències, presències i tòpics relacionats amb la representació de les dones i que són freqüents en gran part dels continguts dels mitjans de comunicació.
Les imatges han estat produïdes especialment per l’artista visual Tània Burgos Fernàndez, tot seguint una proposta gràfica propera als pictogrames que permet treballar els significats de les imatges, d’una manera assequible i oberta a mirades i interpretacions diverses.
Formada per 9 roll up, aquesta exposició s’instal·larà en diferents seus dels municipis que formen part de l’Observatori i al seu voltant es desenvoluparan un seguit de debats, tallers d’anàlisi i dinàmiques participatives amb l’objectiu d’ impulsar la creativitat de la ciutadania i convidar a diferents grups de població a elaborar pictogrames o gràfics que plantegin noves reflexions sobre el paper de les dones als mitjans de comunicació.
Cada activitat estarà dinamitzada per persones especialitzades en aquest àmbit.
L’Observatori de les dones als mitjans de comunicació és una instància de participació ciutadana impulsada per diferents ajuntaments que té l’objectiu de promoure una cultura crítica en relació la representació de les dones en els mitjans escrits i audiovisuals.
L’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació està format pels ajuntaments de Barcelona, Altafulla, Castellbisbal, Cornellà de Llobregat, Cubelles, Esplugues, Gavà, Malgrat de Mar, Martorelles, Masnou, Molins de Rei, Roses, Rubí, Sant Adrià del Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Gramenet i Vilafranca del Penedès.