domingo 19 julio 2026

domingo 19 julio 2026

Compartir

Andalusia: Els col ·legis andalusos que segreguen per sexes no recuperaran el concert /La Independent/Notícies gènere

El TSJA denega les mesures cautelars que havien sol · licitat els centres Ángela Guerrero de Sevilla i la Mare de Déu de Lourdes, de Carmona

La Sala Tercera del Tribunal Superior de Justícia d’Andalusia (TSJA), ha emès una interlocutòria que denega les mesures cautelars sol · licitades per dos col · legis de Sevilla amb educació diferenciada que demanaven mantenir els concerts fins que el tribunal resolgués el recurs interposat contra la decisió de la Junta de retirar les subvencions per segregar l’alumnat per sexes.

L’acte afecta el col · legi concertat Ángela Guerrero, a Sevilla, i al centre Nuestra Señora de Lourdes, a Carmona, però també tanca el pas, a les vuit escoles amb educació diferenciada que també van sol · licitar mesures cautelars amb els mateixos arguments.

Si els centres afectats decideixen mantenir separats nens de nenes, els alumnes que s’hagin matriculat en Infantil per primera vegada, el passat mes de març, hauran de pagar per una plaça privada, que fins l’any passat estava subvencionada.

Una altra possibilitat és que finalment acceptin implantar les aules mixtes, cosa improbable, però en qualsevol cas aquesta decisió no tindria efecte el pròxim curs, perquè la consellera d’Educació, Mar Moreno, ja ha avançat que no han entrat sol · licituds de nens en escoles exclusives de nenes, ni viceversa.

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Méxic: Dones periodistes denuncien assetjament i abús sexual / La Independent / Notícies Gènere

No hay traducción disponible Es crea el #MeTooE$scritoresMexicanos: Dones periodistes denuncien assetjament i abús sexual...

Espacios de Mujeres: Surt

Surt es una entidad de acción social que trabaja para hacer efectivos los derechos...

Estado español: ¿Cómo van los derechos humanos? / La Independent / Noticias Género

El Estado español será evaluado respecto a cuál es la situación de los derechos humanos...