Saturday 09 May 2026

Saturday 09 May 2026

Carme Porta-1

Vaga de Totes

OPINIÓ

Els treballs que les dones hem fet durant segles, amagat sota l’amor i la servitud. Segles que passen i segueix la invisibilitat, la desatenció, el desenfoc polític i social cap a les dones.

Mentre, les aportacions de les dones generen vida i benestar: tenim cura de les persones, de les llars, de la higiene, de la salut… cobrim allò que no cobreixen les polítiques socials i ens cauen a sobre les retallades, però seguim invisibles, ignorades, desateses.

Però no tot queda en la penombra, hi ha iniciatives, idees i dones que mouen el món. El moviment Feminista reflexiona i impulsa la Vaga de Totes. Una iniciativa que va arrencar ahir 22 d’octubre, amb una jornada de lluita i reivindicació. Totes ens podem sentir part, representades i actives. Totes podem aportar, opinar. Som part i som escoltades. Exigim que se’n escolti i es valori allò que aportem, que hem aportat i aportarem.

Prendre un concepte tan lligat a la part productiva de la societat, renombrar-lo i fer-lo nostre per tal que la societat reflexioni, es recrei, reconstrueixi i doni valor als treballs de cura, aquells treballs fonamentals per a la vida.

Sense els treballs que desenvolupem en l’àmbit familiar, reproductiu, educatiu i pedagògic, social… sense ser cap mútua, ni cap superdona, simplement pel fet de ser dones, mares, filles… el rol social porta una motxilla difícil de compartir sinó hi ha canvis i aquests canvis necessaris no van acompanyats de decissions polítiques, ans al contrari, les polítiques són regressives, lesives contra les dones.

La Vaga de Totes ho evidencia i visibilitza, ho denuncia i critica, apunta alternatives i fa una crida a formar xarxa, a interaccionar i actuar. Ahir va començar un nou procés, important, necessari i amb perspectiva de futur.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

COMUNICAT DE PREMSA: Taula de Treball sobre Migració, Gènere i Desenvolupament. Sistema sanitari

LAS ORGANIZACIONES DE MUJERES MIGRADAS ANTE LA REFORMA DEL ACCESO AL SISTEMA SANITARIO DENUNCIA LA...

“Mujer y soberanía alimentaria” Entrevista a Esther Vivas en el programa Para todos La2

“Mujer y soberanía alimentaria” Entrevista en el programa Para todos La2 Sabies que les...

Desequilibri en la representació de dones i homes als mitjans

La presència femenina a la informació és del 23% Els resultats del Projecte de Monitoreig...