Dilluns passat, es van dur a terme a la Casa de Convalescència de Barcelona, unes jornades per impulsar les actuacions de les universitats en l’èxit educatiu en entorns d’alta immigració, així, el govern contribueix a corregir les desigualtats dels estudiants per raons de origen
A l’acte presidit pel secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania, Oriol Amorós, qui a més va presentar l’informe de la institució, es va plantejar el repte de la desigualtat a l’escola per raons d’origen i la necessitat de prioritzar accions en aquest camp que contribueixin a corregir les desigualtats dels estudiants migrats.
Per la seva banda el secretari d’Universitats i Investigació, Arcadi Navarro, va destacar la important funció d’ascensor social de la universitat, com ho demostra el fet que el 56% dels estudiants universitaris tenen pares sense estudis superiors. També va destacar la utilitat dels projectes de voluntariat per seguir millorant en aquest àmbit.
Les Jornades que es van dur a terme amb estudiants de les universitats catalanes, van presentar diverses experiències en l’àmbit educatiu amb l’ensenyament secundari, entre ells: el programa CROMA de la Fundació Autònoma Solidària (UAB); el projecte Rossinyol de la Universitat de Girona; el projecte éxit del Consorci d’Educació de Barcelona; el projecte Mart21 de la Universitat Politècnica de Catalunya, i el projecte Horitzons, del Centre per a la Innovació en Aprenentatge i Coneixement (UPF).
Convocatòria
La Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania impulsarà, a través de la convocatòria ordinària de subvencions per al període 2017-18, diferents línies de suport a projectes per a l’èxit educatiu, des de l’acollida de famílies al sistema educatiu, l’alfabetització en llengua catalana o els tallers de reforç escolar, fins als projectes de mentoria amb voluntariat universitari.