L’Agència Catalana del Consum (ACC), l’Institut Català de les Dones (ICD), i el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya impulsen accions per fomentar la publicitat amb perspectiva de gènere.
D’esquerra a dreta: Núria Ramon, directora executiva de l’Institut Català de les Dones; Beth Abad, Directora de l’Agència Catalana del Consum; Rosa Romà, degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya.@ Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya
Beth Abad, directora de l’Agència Catalana del Consum, Laura Martínez, presidenta de l’Institut Català de les Dones i Rosa Romà, degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, han signat el dimecres 11 de desembre, al Reial Cercle Artístic de Barcelona, un conveni de col·laboració de cara a conscienciar i evitar els estereotips de gènere i introduir la perspectiva de gènere en el món de la publicitat.
Es pretén treballar de forma conjunta per tal que els i les professionals de la publicitat portin a terme les campanyes des d’un punt de vista de perspectiva de gènere que eviti qualsevol tipus de discriminació per raó de gènere i defugi dels rols estereotipats de gènere masculí i gènere femení, i en defensa dels drets de les persones consumidores.
En paraules de Rosa Romà: “Era necessari tenir un conveni per posar en marxa accions conjuntes per impulsar una publicitat igualitària. Ja s’estan fent coses però ens queda molt camí per recórrer i entre tots assolirem aquest compromís tant necessari per a tots.”
L’acord preveu diverses línies d’actuació per aconseguir els objectius marcats, com per exemple, fer divulgació del Codi d’Ètica Professional del Col·legi, estendre en matèria de publicitat i perspectiva de gènere l’espai virtual d’assessorament del Col·legi a les persones col·legiades, programar cursos de formació específica sobre la qüestió i col·laborar per prevenir i lluitar contra el sexisme en els mitjans de comunicació i en el consum.