Saturday 29 June 2024

Saturday 29 June 2024

Compartir

Catalunya: Campanyes publicitaries amb perspectiva de gènere / La Independent / Notícies gènere

L’Agència Catalana del Consum (ACC), l’Institut Català de les Dones (ICD), i el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya impulsen accions per fomentar la publicitat amb perspectiva de gènere.

 

 

D’esquerra a dreta: Núria Ramon, directora executiva de l’Institut Català de les Dones; Beth Abad, Directora de l’Agència Catalana del Consum; Rosa Romà, degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya.Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya
 

Beth Abad, directora de l’Agència Catalana del Consum, Laura Martínez, presidenta de l’Institut Català de les Dones i Rosa Romà, degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, han signat el  dimecres 11 de desembre, al Reial Cercle Artístic de Barcelona, un conveni de col·laboració de cara a conscienciar i evitar els estereotips de gènere i introduir la perspectiva de gènere en el món de la publicitat.

Es pretén treballar de forma conjunta per tal que els i les professionals de la publicitat portin a terme les campanyes des d’un punt de vista de perspectiva de gènere que eviti qualsevol tipus de discriminació per raó de gènere i defugi dels rols estereotipats de gènere masculí i gènere femení, i en defensa dels drets de les persones consumidores.

En paraules de Rosa Romà: “Era necessari tenir un conveni per posar en marxa accions conjuntes per impulsar una publicitat igualitària. Ja s’estan fent coses però ens queda molt camí per recórrer i entre tots assolirem aquest compromís tant necessari per a tots.”

L’acord preveu diverses línies d’actuació per aconseguir els objectius marcats, com per exemple, fer divulgació del Codi d’Ètica Professional del Col·legi, estendre en matèria de publicitat i perspectiva de gènere l’espai virtual d’assessorament del Col·legi a les persones col·legiades, programar cursos de formació específica sobre la qüestió i col·laborar per prevenir i lluitar contra el sexisme en els mitjans de comunicació i en el consum.

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Maria Galindo i les seves bolivianes eminents

OPINIÓ L’últim article escrit per María Galindo està sent molt criticat en les xarxes...

Dones migrades: la retallada sanitària genera xenofòbia

Onze organitzacions de dones migrades, integrants de la Taula de treball sobre migració, gènere...

Maria Rosa Nogué

Web de Institució de les Lletres Catalanes bloquejada per la repressió estatal

OPINIÓ La cultura i la paraula, a Catalunya, sota sospita. Amb data de 22 de...