Thursday 07 November 2024

Thursday 07 November 2024

Share

Catalunya: Campanyes publicitaries amb perspectiva de gènere / La Independent / Notícies gènere

L’Agència Catalana del Consum (ACC), l’Institut Català de les Dones (ICD), i el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya impulsen accions per fomentar la publicitat amb perspectiva de gènere.

 

 

D’esquerra a dreta: Núria Ramon, directora executiva de l’Institut Català de les Dones; Beth Abad, Directora de l’Agència Catalana del Consum; Rosa Romà, degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya.Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya
 

Beth Abad, directora de l’Agència Catalana del Consum, Laura Martínez, presidenta de l’Institut Català de les Dones i Rosa Romà, degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, han signat el  dimecres 11 de desembre, al Reial Cercle Artístic de Barcelona, un conveni de col·laboració de cara a conscienciar i evitar els estereotips de gènere i introduir la perspectiva de gènere en el món de la publicitat.

Es pretén treballar de forma conjunta per tal que els i les professionals de la publicitat portin a terme les campanyes des d’un punt de vista de perspectiva de gènere que eviti qualsevol tipus de discriminació per raó de gènere i defugi dels rols estereotipats de gènere masculí i gènere femení, i en defensa dels drets de les persones consumidores.

En paraules de Rosa Romà: “Era necessari tenir un conveni per posar en marxa accions conjuntes per impulsar una publicitat igualitària. Ja s’estan fent coses però ens queda molt camí per recórrer i entre tots assolirem aquest compromís tant necessari per a tots.”

L’acord preveu diverses línies d’actuació per aconseguir els objectius marcats, com per exemple, fer divulgació del Codi d’Ètica Professional del Col·legi, estendre en matèria de publicitat i perspectiva de gènere l’espai virtual d’assessorament del Col·legi a les persones col·legiades, programar cursos de formació específica sobre la qüestió i col·laborar per prevenir i lluitar contra el sexisme en els mitjans de comunicació i en el consum.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Barcelona: Publicades les bases dels XXXII Premis 8 de Març – Maria Aurèlia Capmany / La Independent / Notícies gènere

Sota el lema d’enguany: “Desvestint el gènere: Estètica i representació cultural del gènere”, s’han publicat...

Dones camperoles

Als països del Sud, les dones són les principals productores de menjar, les encarregades de...

Bielorussia: “La revolució te rostre de dona” / La Independent / Notícies gènere

A la galeria BEGEMOT del carrer Trafalgar, 56, de Barcelona es pot veure, fins al...