Friday 16 October 2026

Friday 16 October 2026

Estat Espanyol: Ampliar llei contra la violència de gènere una aposta del Congrés /La Independent / Notícies gènere

A onze anys de vigència de la llei de protecció integral contra la violència de gènere, el Congrés aposta per modificar-la. La proposta de reforma inclouria en el seu àmbit d’aplicació altres formes de maltractament, com la violència sexual, la trata de persones i els matrimonis forçats.

 

 

 

La Llei del 2004 recentment modificada, i coneguda com a Llei d’Infància, ha inclòs com a víctimes directes a les filles i fills de les dones que pateixen violència de gènere. Experts i experts alerten sobre els inconvenients de la seva aplicació, quan els agressors gaudeixen de permisos amb els seus fills sense supervisió.

En la llei d’infància no es tenen en compte les situacions de risc en què es veuen molts menors quan no es garanteix la seva seguretat. Durant aquest any han estat assassinats vuit menors pels seus pares o les parelles de les seves mares.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Diva Criado

Diva Criado

Abogada y periodista, Máster en Gestión Pública de la Universidad Pompeu Fabra de Barcelona.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Dones REPORTERES

Mataró: 24M. Programa de radio amb partits polítics / La Independent / Notícies gènere

Dones Reporteres han preparat un programa de ràdio amb tots els partits polítics que es...

La cara de Ramón Tamames i els camins de les polítiques

Hauria donat no sé què per veure la cara de Ramón Tamames, el cos, ni...

COMUNICAT: ACUERDOS Y COMPROMISOS DEL PRIMER ENCUENTRO NACIONAL DE PERIODISTAS CAPACITADORES

Ciudad de México, a 4 de septiembre de 2012 La Casa de los Derechos de...