Dimecres 14 maig 2025

Dimecres 14 maig 2025

25N – Illes Balears: “Les dones hem d’aprendre a valorar-nos”

Conferència de Lucía Etxebarría, a Menorca    

 

Les activitats de celebració del 25 de novembre, Dia Internacional contra la violència envers les dones, van inaugurar-se a Ciutadella amb una xerrada  de l’escriptora Lucía Etxebarría, amb el títol “Cómo dejar de sufrir por amor… o intentarlo”.

 

Etxebarría va parlar en primera persona del què representa viure una relació de maltractament. En les parelles disfuncionals, tant l’home com la dona adquireixen uns rols de dependència emocional envers l’altre. Es tracta de persones amb fortes carències d’autoestima o seguretat, sovint a causa de l’educació rebuda.


 

“Adoptem els models que ens proporciona la societat, però quan aquests són distorsionats poden conduir a problemes socials”. L’escriptora va criticar la institucionalització dels insults com a mitjà de comunicació a través de programes televisius o debats polítics. “Els missatges que rebem contínuament ofereixen una imatge de les relacions de parella com a sinònim de “renúncia” o “pèrdua d’identitat”. Per lluitar contra el maltractament, cal prendre consciència sobre aquests missatges i no consumir-los.”

 

“Tothom és susceptible de ser maltractat, però és fàcil sortir-se’n si aprenem que neixem i morim soles i només depenem de nosaltres mateixes. Les dones hem d’aprendre a valorar-nos”, conclogué Etxebarría.


 

Aquesta xerrada s’emmarca dins de les diferents actuacions organitzades aquests dies a les Illes Balears. A Ciutadella, també s’ha projectat la pel·lícula Un tranvía llamado deseo i s’ha llegit un manifest en contra de la violència de gènere.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Internacional: 20 de Juny: Dia Mundial Persones Refugiades / La Independent / Noticies gènere

Segons la Convenció de Ginebra de 1951, refugiat i refugiada és la persona que, a...

Els mitjans no reflecteixen la situació de les dones en la guerra

Jeannette Mauricio i Fabiola Calvo (F. Amada Santos) Barcelona, abril (SEMLac).- Els mitjans de comunicació...

Estat espanyol: Volen avortaments clandestins / La Independent / Notícies Gènere

  Fotografia d’Amada Santos L’avortament clandestí i sense garanties, és la quarta causa de mort...