domingo 01 noviembre 2026

domingo 01 noviembre 2026

Compartir

25N – Illes Balears: “Les dones hem d’aprendre a valorar-nos”

Conferència de Lucía Etxebarría, a Menorca    

 

Les activitats de celebració del 25 de novembre, Dia Internacional contra la violència envers les dones, van inaugurar-se a Ciutadella amb una xerrada  de l’escriptora Lucía Etxebarría, amb el títol “Cómo dejar de sufrir por amor… o intentarlo”.

 

Etxebarría va parlar en primera persona del què representa viure una relació de maltractament. En les parelles disfuncionals, tant l’home com la dona adquireixen uns rols de dependència emocional envers l’altre. Es tracta de persones amb fortes carències d’autoestima o seguretat, sovint a causa de l’educació rebuda.


 

“Adoptem els models que ens proporciona la societat, però quan aquests són distorsionats poden conduir a problemes socials”. L’escriptora va criticar la institucionalització dels insults com a mitjà de comunicació a través de programes televisius o debats polítics. “Els missatges que rebem contínuament ofereixen una imatge de les relacions de parella com a sinònim de “renúncia” o “pèrdua d’identitat”. Per lluitar contra el maltractament, cal prendre consciència sobre aquests missatges i no consumir-los.”

 

“Tothom és susceptible de ser maltractat, però és fàcil sortir-se’n si aprenem que neixem i morim soles i només depenem de nosaltres mateixes. Les dones hem d’aprendre a valorar-nos”, conclogué Etxebarría.


 

Aquesta xerrada s’emmarca dins de les diferents actuacions organitzades aquests dies a les Illes Balears. A Ciutadella, també s’ha projectat la pel·lícula Un tranvía llamado deseo i s’ha llegit un manifest en contra de la violència de gènere.

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Buscar

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Migraciones, mestizaje, historias de mujeres y las primaveras árabes en el foco de la ‘Mostra de Cinema Africà de Barcelona 2011’

La 16ª Edición, que comienza este 1 de diciembre, puede ser la última convocatoria Primaveras...

monitoreo medios

Gènere i cooperació: tertúlies desiguals

No hay traducción disponible En l’informe setmanal que realitzem de portades de diaris i de...

Barcelona: VIII Cicle Internacional de Conferències Primaveres arendtianes “Hannah Arendt: història, històries i transmissió” /La Independent /Notícies Gènere

El Seminari Filosofia i Gènere / ADHUC i el Grup Arendtià de Pensament i Política...