Divendres 19 abril 2024

disco-roba-mercaderies

Comunicat – 23S – Dia Internacionalcontra la trata i l’explotació sexual. Plataforma catalana pel dret a No Ser Prostituïdes

Demà, 23 de setembre, se celebra el Dia Internacional contra la trata i l’explotació sexual. Des de la Plataforma pel Dret a No Ser Prostituïdes ens unim al clam contra aquesta xacra mundial.

Alhora que exigim mesures efectives contra l’infame comerç d’ésser humans – singularment, dones i infants -, volem assenyalar que la trata amb finalitats d’explotació sexual segueix la demanda creixent de la prostitució. Hi ha trata perquè hi ha prostitució. Hi ha prostitució perquè hi ha demanda, promoguda pels lobbys proxenetes i les indústries del sexe.

Per això, la nostra Plataforma s’uneix als nombrosos col·lectius feministes que plantegen al govern progressista de Pedro Sánchez la urgència d’una Llei Integral d’Abolició de la Prostitució. Una llei que tipifiqui adequadament el proxenetisme i el castigui. Una llei significant als homes que una societat democràtica no pot permetre l’existència d’una reserva de dones al servei dels seus capricis, i que la compra de favors sexuals serà considerada un abús punible. I una llei que, sobretot, doni empara a les dones en situació de prostitució, que les protegeixi de la violència proxeneta, que faciliti regularitzacions administratives i promogui d’ambiciosos programes socials per ajudar totes aquelles que ho desitgin a sortir del món de la prostitució, recompondre la seva autonomia i construir un projecte de vida digna.

Som conscients que es tracta d’una lluita difícil. Hi ha poderosos interessos en joc. I el lobby proxeneta no deixa de treballar per obtenir la legalització del seu lucratiu negoci, sembrant la confusió en l’opinió pública. Hem d’evitar la imatge d’un conflicte entre les feministes abolicionistes i les dones que es veuen abocades a la prostitució per sobreviure. La llei sueca s’anomenava “La Pau de les Dones”, i és aquesta la pau que volem instaurar. La prostitució es nodreix de la desigualtat social, la pobresa, l’opressió colonial i el domini patriarcal que segueix determinant la fesomia de les nostres societats. Per això la prostitució no és un “treball”, ni pot haver una prostitució “amb drets”. El dret que les dones hem d’aconseguir, per a nosaltres i les nostres filles, és el de no ser prostituïdes.

Avui és difícil omplir els carrers com caldria per exigir l’abolició d’aquest esclavatge del segle XXI. Encara hem de fer molta feina de preparació. Però seguim acumulant forces i teixint xarxes per aconseguir-ho. No defallim.

Plataforma catalana pel dret a No Ser Prostituïdes – 22/09/2020

Veus a l’església catòlica defensen la paritat entre dones i homes

Divendres 5, a les set de la tarda, es farà una pregària a l’església del...

La Generalitat només reconeix el merits laborals a 1 dona entre 16 persones