Divendres 23 octubre 2026

Divendres 23 octubre 2026

Catalunya: Surt forma supervivents de tràfic amb finalitat d’explotació per donar suport als processos de recuperació d’altres dones

El projecte SISA (Strengthening the Identification and Integration of Survivors of Sex Trafficking from West Africa through a Peer-to-Peer-Approach and through Transnational Deportation Counselling and Assistance), és una iniciativa europea que aposta per la mentoria com a eina per afavorir la inclusió de dones supervivents d’aquesta forma de violència masclista.

Surt ha format, a través del projecte SISA, a dones supervivents de tràfic amb finalitat d’explotació que acompanyaran altres dones que es troben en fases més inicials dels processos de recuperació i autonomia. 

 “El compromís amb la iniciativa, les seves experiències prèvies, el coneixement sobre les diferents fases dels processos de recuperació i d’inserció sociolaboral, les seves competències interculturals i la seva motivació per ‘ajudar les altres a fer més fàcil el seu camí’, són essencials per aconseguir aquest propòsit”, explica Laura Parés, tècnica de recerca de Surt que coordinadora el projecte SISA a Catalunya.

Entre iguals per afavorir la recuperació en un entorn de desigualtats


Des del projecte SISA plantegen que, quan les supervivents de tràfic amb finalitat d’explotació participen en l’acompanyament d’altres dones, es converteixen en referents positius i contribueixen a millorar el suport que actualment reben les seves companyes. 

“Durant la formació, les mentores van identificar els diferents signes de trauma i van debatre amb una artterapeuta i experta en vulneració de drets humans sobre com donar suport a les seves companyes sense revictimizar-les. A més, van abordar diferents estratègies per establir límits i cuidar-se a si mateixes mentre acompanyen altres supervivent”, exposen.

“La falta de coneixement sobre els recursos i serveis disponibles i els reptes als quals moltes dones s’enfronten quan intenten accedir-hi solen generar sentiments de desconfiança i frustració cap a i amb els serveis de suport locals, cosa que, –  explica Parés – provoca que, amb freqüència, les demandes d’acompanyament més habituals de les dones se centrin a cobrir les necessitats bàsiques més immediates i urgents. “

El projecte s’estendrà fins el 2023 i està cofinançat pel fons europeu d’Asil, Migració i Integració.

Altres entitats participants al projecte SISA;

 THE JUSTICE PROJECT (Alemanya), COMUNITA PAPA GIOVANNI XXIII (Itàlia), SOLWODI DEUTSCHLAND EV (Alemamya) i GEMEINSAM GEGEN MENSCHENHANDEL EV (Alemanya). 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Beatriz Talegón parla molt clar al Congrès de l’Internacional Socialista a Cascais

Com a secretaria general de la Unió Internacional de Joves Socialistes (IUSY) va aprofitar el...

Manifestació 28 DE SETEMBRE a Barcelona. Dia Internacional per la Despenalització de l’Avortament

El 28 de setembre se celebra el Dia Internacional per la Despenalització de l’Avortament, promogut...

Els mitjans no reflecteixen la situació de les dones en la guerra

Jeannette Mauricio i Fabiola Calvo (F. Amada Santos) Barcelona, abril (SEMLac).- Els mitjans de comunicació...