“El màrqueting ho embruta tot. S’apropia de les idees i de les paraules, les fagocita, les devora, les vomita transformades en monstres difícils de reconèixer. I llavors ja està, ja s’han implantat en l’imaginari col·lectiu, despullades del seu sentit original, vestides del color que ha preferit «el sistema». I quan va agafat de la mà de la premsa, és una màquina de crear i escampar realitats”, diu el pròleg de la publicació “Telenotícies i violències masclistes: una anàlisi crítica”, que va presentar fa un mes l’Observatori Origen i que ara distribueix.
Es tracta d’una recopilació de 40 apunts sobre la cobertura que van fer dels informatius de sis televisions catalanes i estatals (TVE, Antena 3, Telecinco, La Sexta, Cuatro i TV3) el 2016, amb l’objectiu de “assenyalar l’emperador despullat: la premsa no només no és imparcial, sinó que serveix l’imaginari que culpabilitza les dones de tots els mals, n’amaga els èxits i n’obvia les necessitats”.
“Aquest recull analitza de manera senzilla, pràctica, irrefutable, el biaix masclista dels mitjans. Ho fa des del respecte pels professionals, però també des del convenciment que la perspectiva des de la qual es tracta l’actualitat ha de canviar”, diuen les autores Joana García Grenzner, Sonia Herrera Sánchez, Laila Serra Badran, Vera Giró Castell i Xavier Giró Martí.
Més informació: