Dimarts 17 juny 2025

Dimarts 17 juny 2025

Compartir

Catalunya: estrena d’ “Àngels a Berlín”, “El documental” del 33 / La Independent / Notícies gènere

Avui, dijous 14 de maig  a les 23.40, a “El documental” del Canal 33 estrena “Àngels a Berlín”, que mostra  l’Orquestra de la Bona Sort, un projecte terapèutic d’integració social mitjançant la musicoteràpia, que obre una finestra per fer visibles com a persones i com a músics els components d’un grup format per persones amb problemes de salut mental.

 

 

L’Orquestra de la Bona Sort, aquesta orquestra especial amb un projecte terapèutic d’integració social mitjançant la musicoteràpia, està formada per 15 músics, quinze persones amb problemes de salut mental, que ara tenen el nou repte d’actuar a Berlín. Actualment la componen un bateria, un baix, un teclat, una guitarra elèctrica, una guitarra flamenca, percussions, set cantants solistes i cors. Aquest Sant Jordi ha celebrat el 12è aniversari.

En el documental (dirigit per Ferran Llagostera), entre assajos, declaracions i la preparació del concert es van descobrint els  desitjos, emocions, il·lusions o angoixes de les i els components de l’orquestra.

José Manuel Pagán, és compositor de nombroses bandes sonores per a cinema, televisió i teatre musical (va guanyar el Premi Gaudí a la millor música original per “Pa negre”). El 1998 va començar a investigar l’aplicació de la música en les malalties mentals i degeneratives. El 2003, va començar l’orquestra amb un acordió i quatre percussions, i s’hi van anar afegint els instruments i les veus segons les necessitats.

“L’Orquestra de la Bona Sort no s’ha de comprendre intel·lectualment, cal només obrir els sentits i gaudir-ne”, avisen.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Univeristat de Barcelona: DIA INTERNACIONAL DE LA DONA I CONEIXEMENT

ACTIVITATS EXPOSICIONS Recital: VEU DE DONA. HOMENATGE A LES POETES Assumpció Forcada 8/3/2011, 10:00-11:30 Aula...

Drina Ergueta

Avortament a Bolívia: A la presó per rebutjar ser cuidadora

OPINIÓ Les últimes modificacions realitzades fa uns dies al Codi Penal bolivià sobre l’...

Apunts sobre el Dia de les Escriptores (18 d’octubre de 2021)

OPINIÓ El 18 d’octubre és el Dia de les Escriptores. Haver de celebrar un dia...