Dimecres 14 octubre 2026

Dimecres 14 octubre 2026

Barcelona: ICD divulga Dossier estadístic de Violència Masclista 2018 / La Independent / Noticies Génere

 

L’ICD, ha divulgat aquest dilluns, 19 de novembre, el Dossier estadístic de Violència Masclista 2018, elaborat per l’Observatori d’Igualtat de Gènere. Mostra dades oficials de 7.808 trucades que van arribar a través de la Línia 900900120 d’atenció a dones en situació de violència de gènere, rebudes del gener a l’octubre d’aquest any.

 

 

 

 

El 99,4% de les trucades registren situacions de violència masclista psicològica; el 38,6% violència masclista física; el 11% violència masclista econòmica i el 3,7% violència sexual i abusos sexuals.

Al Dossier es revela que al llarg de la seva vida el 7.1% de les dones catalanes de més de 15 anys han estat obligades a mantenir relacions sexuals en contra de la seva voluntat i que, una de cada 4, ha patit algun fet d’especial gravetat de violència masclista. El 44,3% de les dones que han patit un fet de violència masclista amb molta o bastant afectació procuren no sortir soles, el 22,5% té més por de sortir que abans dels fets, el 22% ha hagut de fer canvis en les seves activitats habituals i el 15% porta algun objecte per defensar-se.

El Dossier també ofereix dades sobre el nombre oficial de dones assassinades per violència masclista en els últims anys, el nombre de denúncies, les ordres de protecció resoltes, els delictes contra la llibertat i indemnitat sexuals, les mutilacions genitals femenines, els matrimonis forçats, els serveis d’informació i atenció de les dones i els recursos disponibles per a l’abordatge de la violència de gènere.

 

Més informació

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Diva Criado

Diva Criado

Abogada y periodista, Máster en Gestión Pública de la Universidad Pompeu Fabra de Barcelona.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Reconeixement a Norma Andrade i Ernestina Ortiz, activistes mexicanes

A l’espai Caladona, en defensa de la vida: “Resistències i construcció social des de les...

Alt Pirineu i Aran: 25N: Inaugurat el 24 de novembre el Centre d’Intervenció Especialitzada de la Seu d’Urgell

NOTA DE PREMSA BENESTAR SOCIAL I FAMILIA Aquest equipament, el sisè de Catalunya, donarà servei...

Onu Dona: Africa, Drets i Dones / La Independent / Notícies Genere

El continent africà està demostrant que el seu compromís de promocionar la igualtat de...