Dimarts 06 octubre 2026

Dimarts 06 octubre 2026

Girona: Formació per a entitats de dones gironines en la defensa dels drets femenins / La Independent / Notícies genere

La presidenta de l’Institut Català de les Dones, Teresa M. Pitarch, ha inaugurat el 25 de marc a Girona un seminari d’eines de formació i motivació adreçat a les representants de les associacions de dones que formen part de l’Assemblea Territorial de Dones de Girona, òrgan de participació i consulta del Consell Nacional de Dones de Catalunya. En la sessió, hi han participat prop de 30 dones, representants de 14 associacions de tot el territori gironí.

 

La formació, de 4 hores, ha estat impartida per Mònica Aldegunde, experta en coaching i en desenvolupament de competències, amb l’objectiu de facilitar eines a les representants de les entitats per a l’anàlisi de la missió i els valors que aporta el moviment associatiu de dones a la societat.

El curs, teòric, pràctic i participatiu, ha finalitzat amb l’elaboració d’un mapa de ruta i la definició de projectes. Hi han participat: Associació Gironina d’Empresàries, Associació de dones de Sant Narcís, Associació de dones de Ribes de Freser, Xarxa de dones gironines, Grup de dones de la Bisbal, Associació Suport a la dones de Palafrugell, Associació de dones de Verges, GOSS.O.S, Col·lectiu de dones en l’església, Cultivant Igualtat, Esfera, Plataforma de dones de Blanes, Associació de dones de la Vall del Llémena, i Xibeques del Cau de Torroella de Montgrí.

En l’acte d’inauguració, Teresa M. Pitarch ha subratllat que “les dones tenim molt a aportar. Un país no es pot permetre prescindir del talent femení si vol créixer i convertir-se en un país capdavanter”. La presidenta de l’ICD ha reivindicat que “Catalunya només serà un país avançat si és capaç de ser capdavantera i referent en les polítiques d’igualtat efectiva de dones i homes”.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Periodista y escritora

Kamala Harris no hauria de ser aquí

OPINIÓ Volia haver abordat el tema de la victòria de Kamala Harris en el...

Nota de Premsa: El Consell de la Joventut condemna desallotjament acampada reivindicativa de la Plataforma d’Entitats Juvenils de Gràcia a la Pl. de la Vila

NOTA DE PREMSA-29 -3-11 El Consell de la Joventut de Barcelona condemna el desallotjament de...

Ningú del govern estatal escolta al Relator

A Catalunya, ha estat rebut per les defensories del poble i per diverses representacions...