Dilluns 02 novembre 2026

Dilluns 02 novembre 2026

Compartir

Estat espanyol: PUBLICACIÓ Una mirada interdisciplinària sobre les minories sexuals a Espanya, editat per Rafael M. Mérida Jiménez /La Independent/Notícies Gènere


Rafael M. Mérida Jiménez, investigador del Centre Dona i Literatura. Gènere, sexualitats, crítica de la cultura, ha editat el volum Minorías sexuales en España (1970-1995). Textos y representaciones, publicat a la col·lecció Mujeres y culturas (Icaria, 2013)*. Aquest volum ofereix una mirada interdisciplinària sobre els anys 1970-1995, sobre els seus protagonistes anònims i sobre algunes de les seves cares més conegudes. Estudis literaris, artístics i cinematogràfics o anàlisis historiogràfiques i sociològiques s’interrelacionen amb la voluntat de recuperar les seves obres i part del context en què es van gestar.

De Pedro Almodóvar a Antoni Mirabet, passant per Terenci Moix, Maria-Mercè Marçal o Almudena Grandes, del Viejo Topo a Celuloide, de la lluita antisida als diaris de sessions del Congrés i la premsa alternativa, entre molts altres testimonis, aquest llibre ofereix memòria d’un passat que es projecta sobre el nostre present més immediat. Hi col·laboren investigadores i investigadors com ara Rafael M. Mérida i Estrella Díaz, del Centre Dona i Literatura, juntament amb Juan Vicente Aliaga, Kerman Calvo, Richard Cleminson, Juan Carlos García Piedra, Óscar Guasch, Elena Madrigal, Alfredo Martínez Expósito, Alberto Mira, Jorge Luis Peralta i Enric Vilà.

*Presentació a la Llibreria Laie: dimarts 18 de juny de 2013 a les 19h.

Més informació

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

unnamed

Sant Jordi i Santa Jordina 2021, des del feminisme

La Independent, com cada any, presenta les novetats de la llibreria Pròleg (la Llibreria...

Catalunya: Estudis superiors en Comunicació amb perspectiva de gènere / La Independent / Notícies gènere

La Universitat Autònoma de Barcelona, ha obert inscripcions per la IV Edició del Màster en...

Seguim entre la Mare de Déu, Maria Magdalena i Eva*

OPINIO El que desferma la ira dels fills perfectes del patriarcat és que les...