Divendres 10 abril 2026

Divendres 10 abril 2026

Compartir

Crowdfunding ‘¿Y tú cómo lo ves? / I tu com ho veus?’ /La Independent/Notícies Gènere

I tu com ho veus? és un documental que proposa fer una mirada al masclisme quotidià; un masclisme que es podria qualificar d'”invisible” o de “micromasclisme”. La primera dificultat es justament trobar el nom exacte per definir-lo i adonar-se de la seva presencia dia a dia.

A traves de les accions i reflexions de tres dones es vol mostrar que aquest masclisme o sexisme quotidià esta tan arrelat a la nostra societat que moltes vegades passa desapercebut. Les tres protagonistes d’aquest documental (un tastet aquí) ens dirigeixen cap a una reflexió mes profunda i conscient i mostren que les “petites coses” importen.

El documental s’emmarca dins la producció del Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison, que assessora la documentalista Belkis Vega. En l’edició d’enguany del Taller de Documental Creatiu, el centre ha sofert una forta retallada del pressupost per la qual cosa només pot garantir el finançament del documental fins al rodatge. Aquest crowdfunding vol fer possible el muntatge i l’edició del documental que tindrà una durada d’uns 20 minuts.

Amb I tu com ho veus? el Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison vol:

– Reflexionar com a grup sobre com es reprodueix, dia a dia, a través dels petits detalls les relacions de dominació com el masclisme.

– Fer arribar el nostre documental a centres educatius, grups de dones, projectes de transformació social amb els que volem compartir la experiència.

Es poden fer aportacions a partir de 5€ i fins a 200€ i a canvi, s’ofereixen múltiples recompenses: dvd del documental, entrades per l’estrena del documental, la col·lecció de documentals de La Bonne…

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Mònica Bernabé i Txell Feixas conversen sobre la situació de la dona a l’Afganistan a l’Orient Mitjà

L'ONG Global Humanitària organitza una taula rodona amb les periodistes col·legiades Mònica Bernabé i Txell...

Madrid: Acció al carrer de la PLATAFORMA FEMINISTA DEL ATENEO DE MADRID

Les indignades de la Plataforma Feminista del Ateneo de Madrid van sortir al carrer el 14...

Barcelona: EXPOSICIÓ FOTOGRÀFICA ‘ELS SEUS ULLS’ / La Independent / Notícies gènere

L’exposició ‘Els seus ulls’, que es pot veure al vestíbul de l’Espai Francesca Bonnemaison...