Dijous 14 maig 2026

Dijous 14 maig 2026

Seguim construint drets

Foto -esquerra.cat

 

Catalunya és un país pioner en el reconeixement de drets. Es va dotar l’any 2014 d’una llei pionera en els drets LGTBI, fruit d’anys de treball institucional i dels moviments socials.

Una llei que venia precedida de la creació d’un programa per al col·lectiu LGTBI i diferents plans interdepartamentals que desenvolupaven accions positives que permetien que fossin drets reals allò que les lleis bàsiques ja reconeixien.

Actualment ens trobem en ple desplegament de la llei per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia en alguns aspectes importants: la col·laboració amb els municipis amb la fitxa 38 al contracte programa, el nou reglament per al Consell Nacional de Lesbianes, Gais, Bisexuals, Transgèneres i Intersexuals serà aviat obert a la participació i la proposta dereglament del règim sancionador de la llei ja s’està elaborant. Són aspectes concrets que són centrals i que permeten una actuació coordinada, participada i àgil per fer efectius els drets de les persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals, així com una acció contundent contra les conductes discriminatòries al col·lectiu.

Però l’acció institucional no acaba als governs, el Consell de Relacions Laborals de Catalunya ha aprovat un Protocol per a l’abordatge de l’assetjament sexual i per raó de sexe a l’empresa. Govern, sindicats i patronal han pactat aquest document que serà referent i d’obligat compliment i que recull la discriminació per orientació sexual i identitat de gènere.

Fa 47 anys del primer 28 de juny, el d’Stonewall i els drets avancen però ho fan lentament. Recentment a Orlando van assassinar 50 persones fruit de l’odi al col·lectiu LGTBI. Encara 76 països del món persegueixen, sancionen i , inclús, apliquen la pena de mort a les persones LGTBI. Aquest 28 de juny a Catalunya seguim construint drets: desplegant la llei, construint nous drets, uns drets que hem de construir i defensar entre totes i tots.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Catalunya: La Línia d’atenció a víctimes de violència rep més de 25 trucades diàries / La Independent / Notícies Gènere

Montse Gatell, presidenta de l’Institut Català de les Dones, ha destacat que La Línia 900900120...

La llista de Junts per Catalunya ha primat els càrrecs represaliats

Llistes a prop de la paritat però allunyades del model “cremallera”. Les dones, només...

Maribel Nogue

Treballs invisibles. Condicions indecents

OPINIÓ En el marc de les activitats del programa “Octubre Solidari”, dijous passat “Càritas”...