Divendres 23 maig 2025

Divendres 23 maig 2025

PUBLICACIÓ Lectora 22: Dossier sobre feminismes transnacionals indígenes / La Independent / Notícies Gènere

S’acaba de publicar el número 22 de Lectora: revista de dones i textualitat. Aquest número inclou un dossier, editat per Yi-Chun Tricia Lin, dedicat a les manifestacions del feminisme indígena en països tan diversos com Taiwan, Colòmbia, Finlàndia o Canadà, titulat Transnational Indigenous Feminisms.

 

El dossier presenta treballs d’Amanda DiGioia, Jolan Hsieh, Coro J.A. Juanena, Jo-Ann Lee, Myriam Sánchez i Ana Valero Rey, a més d’una secció dedicada al llegat de l’activista indígena Menominee Ingrid Washinawatok El-Issa, assassinada per les FARC a Colòmbia en 1999, que recull textos de la pròpia Washinawatok, Sandra Álvarez i Susana Cáceres.

La secció miscel·lànea aplega treballs sobre crítica cervantina escrita per dones, reescriptures modernes de The Tempest, el perfil de Hannah Arendt com a educadora i el projecte feminista de la revista Artes y Letras de Nova York a principis del segle XX, entre altres. La revista també reuneix les seccions habituals de ressenyes i creació, on es publica per primera vegada l’obra Translúcid@ de la dramaturga mexicana Elena Guiochins, presentada i editada per Rafael M. Mérida Jiménez.

Més informació

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

siscu baiges

Carme Chacón, una ministra que va donar molta guerra

Opinió Carme Chacón era per algunes persones una dona lluitadora, fidel als seus principis, coherent,...

14-N VAGA FEMINISTA: “FEM BLOCK “

París. França: Esmorzars del cor promoguts per la cirurgiana Leca / La Independent / Notícies gènere

Del 7 al 17 de juny els que esmorzin en el reconegut “Cafè de la...