Dissabte 20 abril 2024

Dissabte 20 abril 2024

Compartir

Prop del 60% de les persones que no realitza cap consum cultural són dones

El 58% de les persones que no realitzen cap consum cultural són dones. A aquesta dada arriba la 6ena onada (2010) del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, presentat per Joan Sabaté, director general de la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC) en les VII Jornades de la Taula de Comunicació, el 14 de desembre. Només un 48% d’aquest grup, en canvi, són homes. Com a contrapunt positiu l’estudi confirma que aquestes persones, considerades en “situació d’exclusió cultural”, s’han reduït un 5% en 2010.

Altres característiques predominants en el grup són ser major de 65 anys, tenir estudis secundaris, trobar-se jubilat/da, pertànyer a la classe mitjana-baixa o baixa, haver nascut fora de Catalunya i tenir el castellà com a llengua habitual.

Quant a llibres, el 54% de les persones que en llegeixen són dones, front el 46% d’homes. En consum de cinema, música i exposicions, dones i homes es troben molt igualats (vora el 50%). En assistència concerts, la dona es troba en un 48% del públic, mentre que els homes són el 52%. En espectacles el percentatge s’inverteix, sent les dones el 54% i els homes el 46%. Quant a consum de videojocs, en canvi, les dones són només el 34% dels consumidors, mentre que els homes són el 66% restant.

Com a conclusions generals l’estudi destaca que augmenta el consum de videojocs i música, baixa el d’espectacles i es manté el de llibres, cinema i concerts. Quant a pagament dels llibres llegits, cauen un 10% els llibres comprats i augmenten un 22% els obtinguts en biblioteques i un 6% els deixats. Un 35% de les persones que viuen a Catalunya ha anat algun cop a la biblioteca els darrers 3 mesos i un 65% mai. La meitat de les persones usuàries de la biblioteca hi va per oci, el 30% pels estudis i el 9% per feina. El 50% de les persones usuàries hi consulten llibres, el 43% en demanen, el 21% hi llegeix la premsa i revistes i un11% utilitza Internet. Les persones lectores de llibres consumeixen amb més intensitat la resta d’oferta cultural: més cinema, música, videojocs, concerts, espectacles i exposicions.

La presentació de l’estudi està disponible a l’adreça http://www.tauladecomunicacio.net/continguts%20jornades/Fundacc.pdf

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

tere moll

Els insaciables de faldilles llargues i negres

OPINIÓ L’arquebisbe de Granada ha generat una bona polèmica amb el llibre “Cásate i sé...

Periodistes en temps difícils

   El proper 3 de maig l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya presenta al Col·legi...

25 anys compromeses amb les dones. Facilitant l’empoderament

El compromís de Fundació Surt té un centre d’interès mensual. El mes de maig va...