Diumenge 17 maig 2026

Diumenge 17 maig 2026

Compartir

Mèxic: Reconeixement del Senat a Dones Periodistes mexicanes / La Independent / Notícies gènere

Les últimes dues gales del premi a periodistes de Mèxic s’han caracteritzat per discursos de preocupació per part de l’organització dels actes tot reconeixent la tasca dels comunicadors i comunicadores del país.

En el cas del IV Lliurament de “Medallas al Mérito Periodístico 2017”, organitzat pel Senat de la República, no hi hagué excepció.

 

 

En total, 131 periodistes van rebre un reconeixement per la seva trajectòria, però a més es van lliurar 7 reconeixements post mortem a les families dels periodistes que han estat assassinats durant el present any.

Per part de SemMéxico, Servicio Especial de la Mujer, la guardonada va ser Soledad Jarquín Edgar, nascuda a Huatulco, Oaxaca; egressada de la Universitat Autònoma de Guadalajara; amb 32 anys de treball professional, més de 20 dedicats al periodisme de la condició social de les dones. Va ser també Premi Nacional de Periodisme 2006 en gènere per la notícia per violació exercida per militars contra treballadores d’una zona de tolerància de Castaños, Coahuila, i Premio Estatal de Periodismo 1993.

També van ser reconegudes les corresponsals de SemMéxico Candelaria Rodríguez, de Xiapas; Billie Parker, de Veracruz; Tania Meza d’Hidalgo i Ana Luisa Pacheco, de Sonora, així com la també col·laboradora Maria de Jesús Chávez de Zacatecas.

Amb un minut de silenci, flors blanques al costat dels diplomes i el crit de Justícia! per part dels companys i companyes dels mitjans de comunicació, es va passar llista a la i als periodistes assassinats : Cecilio Pineda Brito, Ricardo Monlui Cabrera, Miroslava Breach Velducea, Maximino Rodríguez Palacios, Filiberto Álvarez Landeros, Javier Valdez Cárdenas i Jonathan Rodríguez Córdova.

Va destacar entre les dones premiades el discurs de Lily Téllez, que va dedicar la seva distinció al fill de la periodista Miroslava Breach, tirotejada fora del seu habitatge a Chihuahua, el passat mes de març. Va recordar la crueltat del succés: com la van matar davant seu.

Amb el compromís d’emprendre la “tercera generació de reformes per garantir la llibertat d’expressió i protecció a periodistes”, el president de la Comisión  Especial pera  dar Seguimiento a las Agresiones contra Periodistas y Medios  de Comunicación en el Senado, Marco Antonio Blásquez Salines, va anunciar una llista de propostes per protegir i garantir la feina dels periodistes i que ja va ser enviada al president de la República.

Formaren també part del Presídium, els senadors i les senadores Jesús Casillas Romero, Zoé Robledo, Diva Gastélum, Ricardo Acedo Samaniego, i el secretari general del Sindicato de Trabajadores de la Indústria de la Rádio y la Televisión (STIRT), entre d’altres.

 

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

LLe.wwww

Agressió masclista? Iconoclàstia i insults al senat

OPINIÓ Fa uns quants dies el Senat espanyol dormitava plàcidament com d’habitud quan Carles...

Catalunya: Justícia crea App per orientar persones separades en assignació de menors / La Independent / Notícies Gènere

L’aplicació és un instrument independent i objectiu per evitar que els conflictes entre els pares...

Presentació de la novel·la “Les dones també expliquen coses”

Per Montse Fernández Garrido* El dia 13 d’octubre passat vaig assistir a la presentació d’una...