Dissabte 27 abril 2024

Dissabte 27 abril 2024

Compartir

Julian Assange i la seva intimitat


La actriu, productora i directora de cinema, televisió i teatre, Mireia Ros, dirigeix l’obra Assange. El poder de la informació, sobre el periodista empresonat sense cap càrrec a la seva contra, a la presó de màxima seguretat de Belmarsh, Anglaterra.

La directora no es centra només en el fundador i redactor en cap de Wikileaks, Julian Assange, sinó en las seves relacions humanes, amb la seva advocada defensora, Stella Moris, que interpreta amb mestria Elena Codo, i amb un funcionari diplomàtic (Juan Carlos), interpretat per l’actor Eduard Alejandre. L’obra es pot veure en el Teatre Gaudí fins al 31 de març.

El guió està construït a partir del text dels activistes Victor Manuel Díaz Conejo i Virginia Fernández Ruiz, i ha estat adaptat per Joan Frank Charansonnet, que es el protagonista interpretant al mateix Julian Assange. La directora manté molt bé el respecte per el text.

L’espectacle, està concebut de forma cronològica i amb una perspectiva documental. Unes pantalles a banda i banda de l’escenari ens il·lustren amb el vídeo viral que va fer circular Wikileaks, de la matança de civils a Bagdad i d´altres moments.

L´obra, que defensa amb solvència la actriu protagonista, comença quan Assange es presenta a l’ Ambaixada d’Equador a Londres, demanant asil polític. Allà va sorgir l´enamorament. L’advocada lluita per la llibertat del periodista, que no te càrregues en contra seva. Stella Moris (Elena Codo), fa una crida dramàtica al final, davant la impotència en assistir al deteriorament físic i mental del seu company.

El delicte de Julian Assange, fundador i redactor en cap de Wikileaks, es el de lluitar per la llibertat d’ expressió i en contra dels secrets d´estat i la difusió d´informació secreta de crims de guerra realitzats per l´exercit d´Estats Units a Afganistan i Irak, amb la matança indiscriminada i dirigida de població civil, sota la cínica denominació d´efectes col·laterals.  O sigui, res de nou. L’obra destaca com els poders dominants, utilitzant els mitjans d´informació (des-informació) massiva, subverteixen el dret de la informació lliure, i van encaminant-nos cap a una societat submisa i paralitzada per la por. 

Mireia Ross es una magnifica actriu a Alicia a l´Espanya de les meravelles, Mar brava, Tres en raya, Cásate conmigo Maribel, Vicky Cristina Barcelona, Rec-3 Gènesis, Formentera Lady, entre d’altres interpretacions. Guionista i directora de cinema amb les pel·lícules La Moños (1997), El triunfo (2005), l´excel,lent documental Barcelona, antes que el tiempo la borre (Premi Gaudí- 2010-disponible en DVD i a Amazon Prime. Premi Gaudí 2011), Down n´hi do (2018) i els telefilms, Junts (1999) i El zoo d´en Pitus (2000) i Wendy placa 20975 (2009), per a TV3. www.mireiaros.com

Joan Frank Charansonnet (La Vall de Santa Creu-Pot de la Selva, 1971), es actor i director de cinema, en una etapa més jove trapezista i especialista en esgrima al Circus Tànger. Com a actor, les seves dues últimes pel·lícules han estat L´home dels nassos i Teoria dels cossos, el 2023.

Elena Codó. Llicenciada a l´Institut del Teatre (1997-2001). Actriu, animadora, pallassa. Ha treballat amb La Perla-29 i amb Comediants. Fundadora de les companyies Maia Teatre i En Clau de Clown. Ha fet, televisió, publicitat i cinema, participant en quatre pel·lícules dirigides per Joan Frank Charansonnet. www.elenacodogoms.wixside/elena

Eduard Alejandre ha treballat amb La Cubana (Cómeme el coco, negro i De la Gran Via al Paral·lel), amb una llarga trajectòria en teatre, principalment a Madrid. En cinema ha treballat amb Joan Frank Charansonnet, a El caso Angeluss (2023). Per saber-ne més: www.eduard-alejandre.com

@Foto web Ajuntament de Barcelona

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

merce-otero-perfil

Què fem amb les plagues de formigues, paneroles…? (Primera part)

   OPINIÓ   Aquest estiu, Barcelona ha rebut altra vegada milers i milers de visitants i...

Dones, Pau i Seguretat. 15 anys de la resolució 1325

Tica Font “Les dones som víctimes de les guerres i volem protagonisme en la lluita...

Maribel_Igualada

De garantia democràtica a tribunal de censura

  OPINIÓ Ja ho dèiem que els principis de llibertats i drets que emanen -encara...