Dijous 10 setembre 2026

Dijous 10 setembre 2026

Compartir

JIWAR ha participat a la Trobada Ministerial 5+5 A Marsella

 

Els passats 24 i 25 d’octubre Jiwar va participar també al Med Forum organitzat per la Fundació Anna Lindh a l’illa de Malta. Juntament amb altres 600 associacions de la regió mediterrània, varen  prendre el pols als grans temes que més couen avui: mobilitat, justícia social i extremismes.

 

 

 

Jiwar 1

 

 

 

L’experiència els ha permès saber de bones pràctiques al nord i al sud del Mediterrani, així com descobrir organitzacions que són un nou referent. 

Jiwar aposta per esdevenir una frontissa d’intercanvi entre les persones creadores de la regió mediterrània.

Dos dies més tard,  va ser seleccionat per portar els resultats i les recomanacions del Fòrum a la reunió ministerial del grup 5+5 a Marsella, que agrupa els ministres d’afers exteriors del Mediterrani occidental (Portugal, Espanya, França, Itàlia i Malta i Mauritània, Marroc, Algèria, Tunísia i Líbia).

“Allí varen poder preguntar sobre la democratització de la mobilitat al Mediterrani, el terrible atzucac dels visats i els drames personals i col·lectius que comporta. Com era d’esperar, cap resposta contundent més enllà del políticament correcte. La lliure circulació de persones és i serà per molt de temps una quimera”, ens expliquen des d’aquesta associació.

 

Participació a la Conversa “Dones Artistes” AL MNAC

El passat 19 d’octubre Mireia Estrada de Jiwar va participar a la conversa que va tenir lloc al MNAC organitzada per Espai Avinyó amb dones artistes de diferents contextos culturals amb l’avinentesa de l’exposició de la “recuperada” pintora del modernisme català Lluïsa Vidal. Varen mantenir una interessant conversa Tània Adam, Namina, Rosario García Huidoro i Estrada, acompanyades d’un dels conservadors del MNAC, Eduard Vallès. 

 

 

Jiwar 2

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Vaga de milers de dones d’Islàndia per exigir igualtat salarial i fi a la violència contra les dones

La primera ministra, Katrín Jakobsdóttir, es va unir a les protestes pels drets laborals i...

Òptica i tradició

Eulàlia Lledò fotografiada per Maria Roig OPINIÓ A la Biblioteca Nacional de Madrid hi ha...

Internacional: Premi Nobel de la Pau per a Malala Yousafzai / La Independent / Notícies Gènere

“No és temps de sentir llàstima, és temps de passar a l’acció” Malala Yousafzai, el...