Dilluns 09 març 2026

Dilluns 09 març 2026

Compartir

Internacional: ONU. Beijing + 20 i mes / La Independent / Notícies / Génere

 

Del 9 al 20 de març de 2015, se celebrarà la 59a sessió de la Comissió de la Condició Jurídica i Social de la Dona.

 

 

 Foto: ECMIA. Dones Indígenes Peruanes convoquen a la trobada, rumb a Conferencia de l’Ònu. 

 

Aquesta trobada es realitzarà a la seu de Nacions Unides (ONU) a Nova York. Hi participaran representants dels estats membres de l’ONU, i organitzacions no governamentals (ONG), amb el requisit d’estar acreditades davant l’ECOSOC (Consell Econòmic i Social), de totes les regions del món.

La Comissió durà a terme una revisió dels progressos que s’hagin aconseguit des de la creació de la de la Declaració i Plataforma d’Acció Beijing, en la quarta conferència mundial sobre la dona del 1995.
A les sessions del programa de la trobada (Beijing + 20) s’abordaran els reptes actuals, oportunitats per aconseguir la igualtat de gènere, l’empoderament de les dones per al seu desenvolupament, creant objectius posteriors al 2015.

L’examen i els debats es realitzaran, exhaustivament, als estats participants des de l’àmbit nacional, regional i mundial, exigint que expliquin els progressos aconseguits i les dificultats amb les que es troben per la consecució dels objectius marcats en la Declaració i Plataforma de acció de Beijing.

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Meritxell Serret, fermesa rere un somriure sincer

Meritxell Serret (*) SEMBLANÇA “M’agrada viure al poble i em serveix per no oblidar per...

“Propostes de Programa ONU electoral de Progrés per a les dones”

El 5 de maig, la Plataforma Feminista de l’Ateneu de Madrid ha Presentat les...

Barcelona: Xerrada: ‘Mai és massa tard: la violència masclista en dones grans/ Casal de Gent Gran Vall d’Hebron. Hi col·labora: PIAD d’Horta Guinardó

Dimecres, 27 de novembre a les 17:30 hXerrada: ‘Mai és massa tard: la violència masclista...