Dimecres 14 octubre 2026

Dimecres 14 octubre 2026

Compartir

Internacional: L’ONU demana un replantejament en el disseny de les ciutats

Per Redacció Diario Feminista

L’ONU demana un replantejament en el disseny de les ciutats perquè siguin més segures per a les dones. Les dones i les nenes que viuen a les ciutats es veuen perjudicades per l’assetjament sexual i se senten insegures. 

Diverses enquestes mostren aquesta realitat, al Regne Unit el 97% s’han queixat d’assetjament sexual en espais públics, mentre que a Irlanda les dones se senten insegures al transport públic.

*”Designing Cities that work for Women”, elaborat per l’empresa Arup, la Universitat de Liverpool i el Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament (PNUD), ha estudiat les solucions en temes com la seguretat i protecció, justícia i equitat, salut i benestar i enriquiment i realització. Un estudi que es basa en les experiències i percepcions de les dones de tot el món. A més d’incloure les dades i les conclusions d’altres estudis i documents científics.

Els resultats mostren la necessitat de cercar diverses maneres d’involucrar activament les dones en cada etapa del disseny i la planificació de la ciutat amb l’objectiu de garantir que les ciutats siguin més segures per a elles, a més de ser espais més inclusius.

Les recomanacions que s’exposen al document són: augmentar la formació de grups de treball sobre igualtat de gènere a tot els espais, programes d’educació i desenvolupament, i la creació de plans d’acció de disseny de les ciutats.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Dia Internacional de les Dones. Consell de Dones del Districte de Gràcia

19.00 | Acte commemoratiu del Dia Internacional de les Dones. Districte de Gràcia (pl. de...

ONU – Haiti: Convenció sobre la Reducció de l’apatrídia / La Independent / Notícies Gènere

L’Agència de l’ONU per als refugiats (ACNUR) va felicitar al Parlament d’ Haití que votà...

Què en pensa… Ester Alberich i Forns. ERC

Què en pensa… Ester Alberich i Forns. ERC Ha estat un repte i un honor...