Dissabte 14 març 2026

Dissabte 14 març 2026

Compartir

Estat: Dones conCIÈNCIA, visibilització a les dones científiques

Redacció AmecoPress

Amb l’ànim de commemorar la tasca de les dones a la ciència, la Fundació Sindical Ateneu 1 de Maig, juntament amb les secretaries de Cultura i Dones de CCOO, organitzo una trobada debat DONES conCIENCIA, en el qual visibilitzo i  va fer un reconeixement a totes les dones científiques.

 Amb el pas dels anys, cada vegada més dones formen part de carreres STEM, però no són reconegudes ni se’ls dóna publicitat pels seus èxits a les diferents àrees i indústries. 

Carlota Coronado ha  elaborat el documental Per què tan poques?, sobre dones espanyoles en ciència i tecnologia. Toca temes complexos com les barreres i les dificultats que cal seguir per guanyar-se un nom en els ambients academicistes i científics, començant pels prejudicis. Reivindica les científiques amb les entrevistes a referents femenins als camps i analitza les seves situacions.

Aquest esdeveniment va ser una oportunitat per conèixer testimonis, però també per dimensionar la segregació que moltes dones han de suportar per poder-se involucrar a les seves branques d’interès. Per això, a DONES consciència es parlarà del procés que s’ha seguit per aconseguir aquest canvi, però també de tot allò que encara manca fer per continuar millorant. 

mUJERES Y CIENCIA 1

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

“WONDERWOMEN”: Un viatge per les dames de la cultura

Amb motiu de la publicació del meu assaig Leer y escribir en femenino (Editorial...

Barcelona: La presentació del llibre ‘La noia de la Pirelli’ tanca el cicle “Lletres i societat industrial” / La Independent / Notícies gènere

L’obra narra la vida de Roser Ferran, una de les últimes persones vives que van...

Amb “cabreig” i fortalesa, estrangeres volen deixar de ser “immigrants”

En una jornada de treball sobre dona i immigració, representants d’organitzacions i associacions de la...