Sunday 13 September 2026

Sunday 13 September 2026

Compartir

Vic: L’ICD i la UVIC-UCC convoquen el III Premi Francesca Bartrina al millor treball d’estudis de gènere / La Independent / Notícies gènere

No hay traducción disponible

L’Institut Català de les Dones (ICD) i el Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) han convocat el Premi Francesca Bartrina per incentivar el millor Treball de Final de Grau (TFG) en estudis de gènere de les universitats catalanes.

El Premi Francesca Bartrina dotat amb 1000 euros, és una iniciativa que s’emmarca en el conveni de col·laboració entre el Centre d’Estudis Interdisciplinaris de les Dones de la UVic-UCC i l’ICD per al desenvolupament d’activitats en l’àmbit dels estudis de gènere.

Al premi hi pot optar l’alumnat que hagi presentat el seu TFG sobre qualsevol disciplina acadèmica relacionada amb els estudis de gènere a qualsevulla de les universitats catalanes, sempre i quan el treball hagi obtingut la qualificació d’excel·lent (9). Els treballs es podran presentar fins al 15 de setembre.

Francesca Bartrina Martí va ser especialista en l’obra de Caterina Albert i una referència a Catalunya en els estudis literaris de gènere. Molt apassionada del seu treball, fins a l’últim moment va impartir classes a la Universitat de Vic, on treballava des de 1996 i hi dirigia el Centre d’Estudis Interdisciplinaris de la Dona. Doctora en teoria de la literatura i literatura comparada i directora de la Càtedra Unesco sobre Dones, Desenvolupament i Cultures, fou editora de la col·lecció “Capsa de Pandora” d’Eumo, autora de nombrosos articles especialitzats sobre traducció i estudis de gènere i codirectora de diverses obres de teatre.

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Clara Ponsatí, decidida y valiente

@ClaraPonsati SEMBLANÇA Clara Ponsatí i Obiols, la Consellera d’Ensenyament cesada por el Gobierno español mediante...

Una mirada crítica sobre la pel·lícula Albert Nobbs

Des del començament, la pel·lícula* ens mostra una dona que es disfressa d’home per...

Catalunya: sessions de debat del procés participatiu de la cooperació catalana / La Independent / Notícies gènere

24 sessions temàtiques obertes a la ciutadania per abordar prioritats i continguts de la...